programele scolare

Violență, furturi, agresiune, reclamate de părinți într-o școală din Cluj

Mai mulți părinți și-au exprimat nemulțumirea față de comportamentul unor elevi care frecventează școala Traian Dârjan din Someșeni.

Păduchi, furturi, bătăi

Potrivit părinților, unii copii de la școala din Someșeni au un comportament neadecvat care îi afectează și pe ceilalți elevi.

”Domnule primar nu vă autosesizaţi în cazul şcolii din cartierul Someseni? Să vedeţi ce se întâmplă pe acolo, cum se fură, cum se umple şcoală de păduchi, profesorii care sunt înjuraţi ŞI scuipaţi de acei copii pe care îi avantajaţi la şcoală cu transport. Pe elevii de acolo traumatizaţi şi furaţi zi de zi de mâncare şi bani şi pe lângă asta şi bătuţi şi jigniţi ? Adică suntem obligaţi să ne înscriem copii la acea şcoală, condiţii de învăţare ZERO cu aşa specimene needucate”, semnalează un clujean

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

”Violenţă, abuzuri, hărţuire, agresiuni, furturi, jigniri … însoţite de lipsa curăţeniei, epidemii de păduchi şi altele. Ce se întâmplă în şcolile Clujului? Avem tot felul de topuri cu cât de grozave sunt şcolile, iar după un semestru de clasa pregătitoare, nu ştii cum să faci să scapi dintr-o şcoală de top pentru că: nu sunt fonduri pentru renovare, băncile stau să cadă, se schimbă uşi/geamuri şi aparatură din banii adunaţi de al părinţi, rechizite la fel. Nu este buget să igienizezi o saltea amărâtă din sala de sport. Nu sunt camere video. Nu este pază. Te îngrozeşti de ce auzi de la copii: violenţă, bătăi, abuzuri, fumat, băutură, droguri, sex … vorbim de copii, copiii noştri. Fie că sunt din aceaşi clasa sau din clase diferite. Generaţiile din clasele mici efectiv sunt pradă celor din clasele mai mari. Nu se face absolut nimic în această direcţie? Suntem în Cluj-Napoca, oraş de renume naţional şi nu numai. Suntem în secolul XXI. Anul 2017. Doamne fereşte! Şi acum, cum să-mi mut copilul? Să fac flotant că să încerc la o altă şcoală? Nu, că vine controlul. Ok, atunci băgaţi bani în pază, igienă, curăţenie, educaţie, echipament, materiale, mobilier. Bine că se duc bugete pe alte tâmpenii şi nu avem grijă de copiii noştri”, își exprimă nemulțumirea un alt părinte.

Vina aruncată asupra copiilor romi

Unii părinți consideră că această situație se datorează copiilor de etnie romă, copii care vin din Pata Rât la școala. O serie de proiecte au fost derulate pentru a încuraja educația în rândurilor copiilor de la Pata Rât, iar primăria le asigură transportul gratuit la școală. Este o minimă măsură pentru a ajuta la incluziunea acestora. De asemenea, prin proiectul susținut de primărie, Școala după școală, aceștia beneficiază de o masă caldă și de ajutor la teme.

Începînd cu anul 1995, au fost cuprinşi în şcoală copiii proveniţi din comunităţile de rromi constituite ilegal în partea estică a oraşului, Şcoala nr. 12 fiind singura, pe atunci, mai aproape de aceste locaţii.

S-a început cu 2 clase de învăţământ special integrate în şcoală – 24 elevi, fără acte şi documente şcolare, evaluaţi de către o comisie de specialitate, în vederea instituţionalizării şi asimilării/includerii într-un an de studiu.  Numărul acestor elevi, precum şi al claselor integrate de învăţământ special a crescut constant până în 2004, timp în care şcoala a făcut eforturi uriaşe, materiale, umane şi financiare pentru a susţine aceşti elevi: program de igienizare (parteneri, ONG-uri), asigurare de hrană (Consiliul Judeţean Cluj), educaţie complexă în regim de semiinternat (psihopedagogi, educatori şcolari, psiholog, logoped), cooptarea şi atragerea unor parteneri / ONG-uri rrome şi nerrome, construirea unui spaţiu şcolar adecvat  (Primărie, ONG-uri).

Derularea proiectului Phare RO 01.04.02-10 (2003-2004) a venit în sprijinul şcolii în ceeea ce priveşte pregătirea cadrelor didactice, elevilor, părinţilor  pentru a face faţă diversităţii, prin cursuri specifice: „Şcoala inclusivă”, „Diversitate în educaţie”, „Învăţarea prin cooperare”, „Proiectare curriculară”, „Managementul clasei”, „Procese de evaluare în educaţie”, Relaţia şcoală-comunitate”. Ulterior derulării proiectului, precum şi urmare a aplicării de către şcoală a  prevederilor Notificarii MEC nr. 29323 / 20.04.2004, a început fenomenul de integrare a elevilor din clasele speciale (majoritatea elevi rromi din Pata Rât) în clasele de învăţământ de masă, acţiune definitivată la începutul anului şcolar 2007-2008. Măsurile integratorii s-au impus ca necesare în vederea eliminării oricăror forme de segregare etnică.

 

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii