Locuitorii din Cluj au fost incluşi într-o campanie organizată la nivel național de compania Can Pack Recycling (CPR). De mai bine de jumătate de an, ei au acces la aparate de colectare a dozelor de aluminiu amplasate în două hipermarketuri.

Încă 19 aparate sunt disponibile pentru consumatori în alte 14 orașe din întreaga țară. Alături de Cluj, în topul localităților în care au fost strânse cele mai mari cantități de doze se numără Pitești, Sibiu, Ploiești, Timișoara și București, suma dozelor colectate în toate orașele, în cele șase luni, ridicându-se la 400.000.

La nivel local, raportat la numărul de aparate din fiecare regiune și volumul de doze colectate, cumpărătorii din Banat și Crișana au reciclat cel mai mult, cu o medie de 25.000 de doze colectate per magazin în jumătate de an. Ei sunt urmați de munteni (21.000), ardeleni (16.000) și moldoveni (13.000).

„Rezultatele înregistrate în primul semestru al campaniei ne-au ajutat să înțelegem mai bine atitudinea publicului larg față de reciclare. Comportamentul românilor reflectă obiceiurile de consum ale acestora, cantitățile de doze colectate fiind mai mari în sezonul estival decât în lunile de iarnă.

Indiferent de condițiile din piață care dictează decizia de cumpărare, ceea ce contează este în ce proporție cei care consumă băutură la doză se implică în procesul de colectare. Cu cât acest procent este mai mare, cu atât putem vorbi de o cultură a reciclării în România și alinierea la normele europene de colectare selectivă”, a declarat Dragoș Doru, director general al CPR.

Campania continuă până în 30 iunie. Până la acest termen, participanții mai pot câștiga premii, își pot reduce valoarea bonurilor de cumpărături la casele de marcat din magazinele în care colectează dozele sau să doneze sumele aferente reciclării asociației nonprofit Alucro, pentru programul Every Can Counts.

CPR este singurul producător de doze din aluminiu din România și unul dintre cei mai mari la nivel mondial. Misiunea sa este aceea de a colecta și a recicla dozele introduse în consum, asigurând astfel trasabilitatea pe piața românească. Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri, cu suprafaţă netă de vânzare de 280.000 mp şi 10.000 de angajaţi.