Finanțări nerambursabile de 237.500 RON pentru educație la Cluj

Finanțări nerambursabile de 237.500 RON pentru educație la Cluj

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl, împreună cu 5 fundații comunitare, dau startul la etapa de finanțare a programului ”Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.

Scopul programului este de a genera soluții participative la probleme locale din educație și mediu. Demersul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat în 5 orașe din țara prin 5 fundații comunitare. Inițiative precum amenajarea de spații comunitare de joacă și învățare, alternative verzi de transport, participarea copiilor din grupuri compacte defavorizate la școala online și implicarea părinților în procesul educațional, ateliere de eco-școală, grădini urbane de legume și alte idei pot primi sprijin operațional și finanțări în valoare totală de 1,187,500 RON la nivel național.

Fundația Comunitară Cluj va investi întreaga sumă – 237.500 RON – în educație. Vom finanța proiecte locale ce adresează accesul la educație al copiilor și participarea în procesul educațional a familiilor acestora, cu accent exclusiv pe comunități aflate în pericol de excludere socială. Cel mai numeros grup compact (868 de persoane, din care 421 copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani) aflat în această situație trăiește în Cluj-Napoca, la Pata Rât, astfel că asupra lui ne vom concentra întreaga atenție.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Sunt eligibile pentru a aplica organizații neguvernamentale, instituții publice, instituții de învățământ și grupuri de inițiativă. Încurajăm toate aceste categorii de aplicanți să pună la un loc experiența lor în educație și comunități vulnerabile și să dezvolte proiecte solide în parteneriat.

Selectarea proiectelor finanțate la Cluj se va face în două etape: depunerea ideilor de proiecte și, apoi, o etapă de mentorat pentru dezvoltarea proiectelor finale cu ajutorul unui grup de lucru format din specialiști în programe educaționale, în integrare socială, dezvoltare locală, comunicare, psihologie etc. Pentru a contribui la obținerea unor schimbări relevante, încurajăm intervențiile pe termen lung, complementare, cu abordări diferite care nu se anulează, care pun accent pe conlucrarea dintre cei din exteriorul Pata Rât și cei care locuiesc acolo, dintre cei care au experiență și cei care vor să se alăture acestui efort colectiv de integrare.

Pe termen mediu și lung, vom extinde susținerea unor inițiative care vizează educația, adaptate nevoilor specifice ale altor grupuri compacte care sunt în pericol de excludere socială, implicând instituții locale și județene, organizații și grupuri de inițiativă, persoane fizice și companii.

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este încă o modalitate prin care am ales să contribuim la dezvoltarea comunităților în care suntem prezenți, de data aceasta într-un proiect care ne va permite să avem o viziune de ansamblu asupra inițiativelor locale curajoase și necesare, facilitând în același timp dialogul între comunități și autoritățile locale. Am început cu 5 orașe în care am găsit parteneri locali de încredere, care știm că pleacă la drum dornici să se implice în schimbări pe termen lung. Și ne dorim ca acesta să fie doar începutul; să găsim an de an parteneri locali din orașe noi, alături de care să construim un viitor mai bun” a spus Cristina Hanganu, Director de comunicare & CSR, Lidl România

Detalii despre programul de finanțare implementat la Cluj, ghidul de finanțare și alte materiale referitoare la program se pot accesa pe https://fondulpentruunviitormaibun.ro/solutii-locale-cluj/ și pe canalele de comunicare ale Fundației Comunitare Cluj.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 30 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Fundația Comunitară Cluj creează noi oportunități și contribuie la dezvoltarea infrastructurii potrivite, pentru ca orice persoană ce dorește să contribuie la schimbarea în bine să găsească modalitatea și spațiul necesare pentru a acționa. Astfel, implicarea voluntară devine accesibilă, ușoară, stimulantă și în deplin acord cu motivațiile personale. În perioada 2008-2019, Fundația a acordat finanțări în valoare de 2.745.497 RON, pentru 463 de proiecte, și de 543.252 RON, pentru 283 de burse.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii