Cele 10 autobuze electrice, tot mai aproape să ajungă pe străzile din Cluj-Napoca

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că încă se poartă discuții privind achiziționarea celor 10 autobuze electrice, dar sunt șanse mari ca respectivul contract să fie încheiat la mijlocul lunii mai.

”Suntem în discuții pentru încheierea acordului-cadru în vederea achiziționării a 30 de autobuze electrice, valoarea lor este de 71 de milioane de lei. Urmează să primim mai multe informații de la firma cu care suntem în discuții, iar dacă totul este în regulă putem să încheiem contractul la mijlocul acestei luni. Contractul este pentru 30 de autobuze, doar 10 dorim să le achiziționăm acum, din fonduri elvețiene. Autobuzele electrice sunt o noutate și în Europa și trebuie să ne obișnuim cu ele, să vedem care sunt plusurile și care sunt minusurile”, a declarat Tarcea.

Autobuzele, achiziționate din fonduri elevețiene

Proiectul consta in achizitionarea a 10 autobuze complet electrice, construirea a 3 statii de incarcare lenta din care: 2 statii se vor construi pentru deservirea zilnica a autobuzelor la cele 2 capete ale liniei 30;  o statie se va construi in depoul de reparatii (la capatul liniei 3) si va servi activitatilor de reparatii si intretinere, construirea a 11 statii de incarcare rapida (10  la cele 2 capete ale liniei 30 si o statie la depoul de reparatii). Autobuzele vor fi echipate cu sisteme de incarcare rapida pe timpul zilei (pana in 10 minute) si incarcare lenta pe timpul noptii la capetele liniilor. Acestea au o autonomie de 50-70 km si sunt dotate cu sisteme de climatizare, acces pentru persoanele cu handicap fizic. Statia de incarcare rapida pe tipul zilei este similara cu o linie de troleibus pe care autobuzul stationeaza, iar cu ajutorul unui sistem tip pantograf sau similar care se ridica face posibila incarcarea rapida. Statia de incarcare lenta pe timpul noptii este compusa dintr-un echipament care asigura cuplarea autobuzului la reteaua de joasa tensiune.

Implementarea unui nou tip de vehicul pentru transportul in comun va avea urmatoarele efecte din punct de vedere socio/economic:

  • Va creste confortul calatorilor transportati datorita emisiilor reduse de vibratii si zgomot;
  • Va contribui la imbunatatirea calitati aerului in zonele in care circula datorita emisiilor ZERO de poluanti;
  • Va reduce considerabil costurile proiectului datorita  consumului  de energie electrica in raport  cu  consumul  de  alte  energii  conventionale.  Economiile  pot  fi  folosite  pentru achizitionarea de noi autobuze electrice.

Prin implementarea proiectului se preconizeaza realizarea economii de 69.813 RON/an, reducerea emisiilor de agenti poluanti (CO2, NOx, CO, Pb, zgomot), calitate mai buna a aerului si nivel scazut de zgomot in centrul orasului. Astfel se preconizeaza o reducere totala anuala a emisiilor de dioxid de carbon in valoare de 517.8 tCO2.

Perioada de implementare este de 18 luni.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 franci elvetieni incluzand T.V.A., reprezentand 32.094.021,91 lei. Din bugetul prevazut mai sus, maximum 6.456.938 CHF, echivalentul a 27.279.917,356 RON, reprezinta contributia elvetiana, iar minimum 1.139.460 CHF, echivalentul a 4.814.104,554 RON, reprezinta contributia Beneficiarului.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii