nelegale

Clujul este pregătit să emită certificate de urbanism în sistem electronic

Primarul Emil Boc a declarat că își dorește ca municipiul Cluj-Napoca să fie primul oraș care implementează eliberarea certificatelor de urbanism în format electronic.

”Am fixat ca obiectiv ca Primăria Cluj-Napoca să fie prima primărie din România care să emită în format electronic, digital a certificatelor de urbanism, a prelungirii certificatelor de urbanism, a prelungirii certificatelor de construire și a emiterii în format electronic a avizelor pentru serviciul salubritate, serviciul circulație sau serviciul patrimoniu. Am cumpărat scanere speciale pentru a putea scana și printa documentele, am pregătit procedura, am avut discuții cu celelalte regii pentru a ne corela avizele, astfel încât cetățeanul să primească în format electronic să câștige timp. Noi odată cu această implementare realizăm și repartiția aleatorie a dosarelor de urbanism. Din momentul în care intră în procedură există un mecanism aleatoriu prin care se aloca dosarul la unul dintre inspectori pentru a elimina orice suspiciune că există un interes ca un dosar să fie făcut de un inspector sau altul”, a declarat Boc

Proiectul depinde de implementarea la nivel național

Primarul Boc a ținut să precizeze că primăria așteaptă ca acest proiect să fie demarat de la nivel central.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

”Există o dezbatere la nivelul Guvernului să amâne, să suspende această procedură. Ar fi o mare eroare. Suntem pregătiți să emitem aceste acte începând de azi, 1 martie. Dar toate acestea depind de portalul național în care se încarcă ceea ce cetățeanul trimite în format electronic, procesează funcționarul de la primărie, și apoi se retrimite la solicitant. Trei luni am lucrat la acest proiect, astfel încât așteptăm doar acceptul de la portalul național. Probabil că o stocare atât de mare nu este posibilă la nivel național, pe acel portal toate primăriile vor putea încărca documentele. Noi suntem pregătiți” a declarat primarul.

Autoritățile publice au la dispoziție trei ani să implementeze acest sistem

Guvernul Cioloș a modificat în decembrie 2016 o serie de reglementări în domeniul urbanismului și autorizării construcțiilor, cu efect asupra mediului de afaceri, sprijinind accelerarea dezvoltării investițiilor. Modificările propuse produc efecte pozitive și în plan social, prin eliminarea disfuncționalităților existente la nivelul administrației publice responsabile cu autorizarea construcțiilor și prin reducerea mecanismelor de dezvoltare necontrolată a localităților.

O modificare importantă o reprezintă introducerea posibilității de emitere a certificatului de urbanism în format electronic, documentul având aceeaşi valoare juridică cu certificatul de urbanism emis în format scriptic, cu condiția ca la emiterea sau imprimarea pe hârtie a documentului cu semnătură electronică să fie adăugată și semnătura olografă a semnatarilor autorizați prin lege. De asemenea, în termen de 3 ani de la intrarea în vigoare a actului normativ aprobat astăzi de Executiv, toate autorităţile publice au obligația să asigure măsurile necesare primirii documentațiilor pentru emiterea certificatelor de urbanism, avizelor/acordurilor și autorizațiilor de construire/desființare în format electronic, prin intermediul portalului aferent punctului de contact unic electronic.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii