Hipermarketurile Clujului rămân fără angajați

Expansiunea agresivă a multinaționalelor de retail dă dureri de cap managerilor, care au ajuns să ia angajați direct din sălile de curs ale facultăților sau oferă bonusuri pentru acei angajați care le recomandă rude și prieteni. Marile magazine sunt înțesate de clienți, însă nu mai are cine să le vândă produsele. În curând consumatorii se vor taxa singuri.

Racolări de masteranzi la Profi

Profi Rom Food (PRF) a dat drumul unei campanii de recrutare de studenți și chiar de masteranzi la Cluj, Timișoara și București prin care încearcă să îi atragă într-un program de stagiu plătit prin intermediul căruia să își dezvolte o carieră în rețea.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

,,Venim în întâmpinarea celor care se află în ultimii doi ani de facultate și a masteranzilor cu un program eficient și atractiv care îi pregătește pentru o carieră în domeniul retailului. Printre multe alte avantaje, aceștia primesc lunar un pachet salarial motivant și chiar au posibilitatea să continue colaborarea ca angajați”, motivează Raul Ciungu, director de resurse umane la PRF.

Timp de 18 luni, tinerii admiși învață de la profesioniști din companie. Ei își desfășoară programul de practică în departamentele de marketing, resurse umane, tehnologia informației, juridic, iar alte departamente intră în curând în program. În prima fază a stagiului, se familiarizează cu activitatea echipei din care fac parte, urmând o etapă de perfecționare, cu mentorat din partea coordonatorilor.

La finalul lui 2015, rețeaua se afla pe locul 11 în topul angajatorilor din România, poziție de la care a evoluat cu siguranță, având în vedere că în momentul de față  se apropie cu repeziciune de 11.000 de angajați, precizează Gabriel Pîslaru, manager de relații publice. PRF deține 455 de unități în 225 de localități, fiind rețeaua de retail cu cea mai mare extindere geografică din România.

Germanii de la Lidl mizează pe salariile mari

Lidl merge pe o direcție de brand de angajator. „Avem angajați care și-au început cariera în companie fiind casieri și care, cu dedicare și motivație, au devenit directori de departament. Sunt exemple personale care ne surprind și care merită toată admirația. Credem în potențialul nelimitat al fiecărui angajat și facem tot posibilul să oferim condiții de cea mai bună calitate pentru ca fiecare să devină un om de succes. E primul pas pentru a dărâma mitul conform căruia un job în retail este unul temporar. Din contră, este locul pentru cariere cu adevărat surprinzătoare. Și avem multe exemple”, explică Frank Wagner, președintele Lidl România.

Oferta de beneficii cu care vine multinaționala germană include salarii bune în toată țara, zile libere de Crăciun și de Paște, planuri de școlarizare, training-uri și cursuri personalizate, transport gratuit pentru angajații de la depozite, autoturisme pentru managerii de magazin, asigurare medicală privată gratuită, tichete de masă și cadou, pachete medicale pentru membrii familiei sau cadouri pentru copii.

Lidl are 195 de magazine în România și este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări şi având 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a 10.000 de magazine, cu 170.000 de angajați.

Cu neamurile la angajare

Ținta la Carrefour pentru acest an este să treacă, prin achiziţia Billa, deschiderea de hipermarketuri și recrutări, de 15.000 de angajați în România, ceea ce înseamnă că își va disputa cu Kaufland prima poziție la salariați, conform statisticilor Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Angajatorul și-a propus diversificarea metodelor de recrutare: salariații propun noi colegi din rândul prietenilor sau familiei, iar compania îi încurajează prin recompense financiare.

Cele cinci supermarketuri Billa care există în judeţ îşi vor schimba numele, după vânzarea lor de către grupul german Rewe, însă niciunul nu va fi desfiinţat. Sunt cinci magazine Billa în Cluj. Carrefour are trei magazine la Cluj-Napoca și unul în Dej. În România, Carrefour numără 281 de unități: 30 de hipermarketuri, 111 supermarketuri, 53 de magazine de proximitate, 86 de magazine Billa, un magazin online. Grupul are 10.100 de magazine în 34 de țări şi 10 milioane de clienți.

Politica de expansiune afectează personalul

Suprasolicitarea la locul de muncă este acuzată de majoritatea salariaților din marile rețele. “La Lidl se cere enorm cu foarte puține resurse, adică personal. Dacă vrei să iei cele 30 de minute pauză la un program care rareori este de 8 ore, în general se lucrează 10-16, ești privit ca și cum ai vrea să ucizi pe cineva. După 6/7 ore încontinuu de stat la casă trebuie să insiști mult la șeful de magazin sau la adjunct ca să poți să mergi la baie. Salariul e bunicel, dar pentru acești bani muncești. O filozofie de lucru, indiferent că e engleză, americană, japoneză, nemțească, dacă este pusă în aplicare de români, e praf”, remarcă un angajat.

“Depozitul Kaufland Turda e de evitat: management defectuos – în special la nivelul conducerii executive, lipsă de respect față de angajați și de viziune, amatorism. Aspectele de genul companie germană serioasă, proceduri clare, competență sunt un total “bullshit”. Se găsesc alte practici, nepotism, decizii luate “pe genunchi”, funcționarea cu minim-minim de oameni, deci suprasolicitarea angajaților și evitarea plății cuantumurilor salariale pentru timpul de lucru suplimentar către angajați”, sugerează alt angajat, pe un forum de socializare.

“De cele mai multe ori Profi este o firmă serioasă; dacă vi se oferă un loc de muncă puteți să îl acceptați, dar mai întâi faceți o vizită în magazin și cereți părerea celor care lucrează acolo ca nu cumva să nimeriți într-un magazin ca în cel în care lucrez eu, pentru că cedați nervos și mergeți acasă plângând, nervoși, după 9-19 ore de muncă, iar orele suplimentare nu vi le plătește nimeni. Nu pot avea decât o părere bună despre Profi, dar proastă despre magazinul în care eu lucrez”, remarcă un salariat al PRF.

Autotaxare la casieriile Carrefour

Clienții Carrefour vor putea plăti la casele de marcat direct de pe smartphone, prin aplicația mobilPay Wallet. Serviciul va fi generalizat la toate unitățile, fiind prezent deja în 16 magazine din Cluj, Timișoara și București. Ei pot descărca gratuit programul pe telefoanele cu sisteme de operare iOS și Android. După ce își înregistrează un card în aplicație, pot plăti rapid cumpărăturile prin scanarea unui cod QR, afişat la casa de marcat. “Pentru noi este evident că soluțiile mobile vor deveni foarte rapid  modalitatea de plată preferată a românilor. Această facilitate le va permite clienților noștri să își achite cumpărăturile extrem de rapid ”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. Prin această aplicație românii mai pot achita taxa de pod de la Fetești, amenzile de circulație, călătoriile pe autobuz din Alba Iulia, Turda, Cluj-Napoca, Ploiești, cumpărăturile din restaurante din capitală sau întreținerea la bloc pentru 316 asociații de proprietari.

Călin Poenaru

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii