Primarul Emil Boc a anunțat că la Cluj-Napoca, odată cu posibilitatea eliberării certificatelor de urbanism în formal electronic, termenul de eliberare a acestora a ajuns la 24 de ore.
24 de ore pentru un certificat de urbanism
Primăria Municipiului Cluj-Napoca, in urma depunerii solicitărilor in format electronic, emite certificate de urbanism si alte documente in materie de urbanism in format electronic. Primul certificat de urbanism a fost solicitat in data de 11 aprilie si a fost emis in 12 aprilie. Pe această cale dorim sa scurtam timpul de emitere a documentațiilor de urbanism, iar cetățenii sa economisească timp și bani.
”Am anunțat în ședința de consiliu local din 4 aprilie faptul că Primăria Municipiului Cluj-Napoca este prima primărie din România care emite documente în format electronic în materie de urbanism. Deja au sosit primele cereri și în 11 aprilie a fost solicitat primul certificat de urbanism în format electronic și în 12 aprilie a fost deja emis. Practic certificatul de urbanism în format electronic a fost emis în 24 de ore de către Primăria Cluj-Napoca. Funcționarii și angajații primăriei muncesc mai mult, trebuie semnat documentul și în format clasic cu pixul pe hârtie și în format electronic. Am lucrat 3 luni la acest proiect pentru a-l implementa și primăria Cluj-Napoca poate să fie un model pentru toată țara. În 24 de ore se poate emite un certificat de urbanism și nu după 30 de zile, atât cât permite legea la nivel maximal. Sunt convins că și alți cetățeni vor face apel la acest mijloc modern, pentru asta trebuie să beneficiezi de semnătură electronică cu toate procedurile birocratice se poate obține în 3-7 zile, accesarea în sistemul electronic se face cu o taxă modică, dar beneficiile sunt imense pentru că în raport cu administrația poți obține aceste documente de acasă, fără să faci niciun drum la primărie. Astfel se salvează timp, bani deoarece nu mai ești obligat să stai la coadă la ghișee pentru a depune sau a ridica un certificat”, a declarat Emil Boc.
Cum poți obține documente în format electronic?
Primăria Cluj-Napoca oferă cetățenilor municipiului posibilitatea de a solicita emiterea în format electronic, prin intermediul platformei edirect.e-guvernare.ro, a următoarelor documente: certificate de urbanism (și prelungirea acestora), prelungirea autorizaţiilor de construire/desfiinţare, avize/acorduri. De asemenea, cetățenii municipiului pot comunica online începerea execuției lucrărilor, tot prin intermediul platformei menționate mai sus.
Pentru acest lucru, este necesară parcurgerea următorilor pași:
Pasul 1. Se accesează platforma https://edirect.e-guvernare.ro
Pasul 2. Crearea contului
Se merge la secțiunea CONT NOU-Cont persoană fizică-se completează rubricile din secțiune cu datele personale; se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de email indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat.
Pasul 3. Intrare in sistem – CONECTARE
Se merge la Secțiunea CONECTARE
La Secțiunea Autentificaţi-vă cu, se selectează eDirect
La Secțiunea Selectare tip cont, se bifează Cont personal
Se completează numele de utilizator și parola, se bifează Secțiunea Nu sunt robot.
Pasul 4. Depunerea documentațiilor
Se accesează Creează solicitare. La secțiunea Localitate se selectează Cluj-Napoca. La secțiunea Procedură se găsesc informații legate de documentația care trebuie depusă pentru eliberarea fiecărui tip de document, iar la secțiunea Acțiune se poate încărca documentația respectivă. Unde acest lucru se impune, documentaţia ataşată trebuie să fie semnată electronic.
După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observaţii în rubrica dedicată. Apoi se apasă butonul Lansează solicitare şi astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: „Solicitarea cu nr.PISEG # …. împreună cu documentele depuse a fost înregistrată cu succes.”
Pasul 5. Preluarea documentației
După descărcarea documentelor de către Serviciul de specialitate şi înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de management al documentelor (INFOCET), se primeşte de către cetăţean prin email un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare generat de către platforma edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de înregistrare intern, generat de către Sistemul intern al Primăriei de management al documentelor (INFOCET).
Pasul 6. Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit atât pe platforma edirect.e-guvernare.ro la secțiunea Solicitările mele (folosind numărul PISEG) cât și pe site-ul Primăriei, folosind numărul de înregistrare intern primit (numărul din INFOCET) la Rubrica Servicii online /Registratura.
Pasul 7. După soluţionarea solicitării şi urcarea documentelor de către Serviciul de Specialitate pe platforma edirect.e-guvernare.ro, cetăţeanul primeşte prin email un mesaj prin care este înștiințat că solicitarea i-a fost soluționată. Documentul final poate fi descărcat de pe platformă.