Sunteti aici:AdministrativReguli noi la ridicările auto de pe domeniul public

Reguli noi la ridicările auto de pe domeniul public

Publicat in data

Ministerul Administraţiei şi Internelor a publicat pe site-ul său oficial, spre dezbatere, o hotărîre pentru completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care stabileşte clar cine şi în ce condiţii poate lua măsura ridicărilor auto.

Documentaţia pentru completarea normelor legislative privind circulaţia pe drumurile publice, şi implicit modul şi condiţiile în care se fac ridicările, a apărut pe site-ul MAI, pe data de 24 iunie. Timp de 20 de zile, ea va rămîne în dezbatere, perioadă în care persoanele interesate pot depune propuneri, sugestii şi opinii pentru îmbunătăţirea proiectului de act normativ, la adresa de e-mail legislatie@ mai.gov.ro.

Legea actuală lasă loc de interpretări

În prezent, OUG nr. 195/2002 conferă poliţistului rutier, competenţa de a dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă, ca măsură tehnico-administrativă de fluidizare a traficului. Aceeaşi ordonanţă prevede că administratorul drumului public- care poate fi inclusiv autoritatea de administraţie publică (Primăria sau Consiliul Judeţean), are dreptul de a realiza „ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate şi de a percepe contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat neregulamentar, de la deţinătorul acestuia“.

Deşi existau aceste prevederi legale încă din 2002, pînă acum nu a existat şi un regulament foarte clar de aplicare a OUG nr. 195/2002, creîndu-se astfel un vid legislativ. Ridicările auto de pînă acum s-au făcut, în baza unui regulament aprobat prin hotărîre de consiliu local, ceea ce a creat posibilitatea atacării în instanţă a măsurilor luate împotriva celor care parcau maşinile în locuri neautorizate.

În ce situaţii se poate dispune ridicarea vehiculului

Prin documentul lansat în dezbatere publică la sfîrşitul săptămînii trecute, Ministerul Afacerilor Interne doreşte acum, pe de o parte, să instituie reguli clare pentru ridicarea vehiculelor, pentru a rezolva vidul procedural al aplicării măsurilor prevăzute de OUG 195, iar pe de altă parte, să limiteze eventualele practici abuzive din partea serviciilor de ridicări auto.

Astfel, foarte important de ştiut este faptul că, potrivit proiectului normativ aflat în dezbatere, măsura de ridicare a autovehiculului poate fi dispusă numai în cazurile în care maşina a staţionat voluntar în zonele clar interzise (trotuare sau piste de biciclete), în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionare interzisă“ şi a marcajului cu această semnificaţie, pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de şase metri, în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice, în pante şi în rampe şi în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă“, în altă zi sau perioadă decît cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durată limitată“ peste durata stabilită.

Cînd o persoană este în apropierea maşinii, nu se va dispune ridicarea

Pentru că în trecut, dispunerea ridicării vehiculului a cunoscut şi o serie de situaţii excesive, cauzate tocmai de lipsa unor prevederi clare sau de interpretarea greşită a legii şi ignorarea scopului pentru care a fost dispusă măsura tehnico-administrativă, noul regulament propune ca, atunci cînd este vizibilă prezenţa unor persoane în apropierea vehiculului, să nu fie propusă ridicarea. Se vor evita astfel, situaţii din trecut, în care au fost ridicate maşini care aveau încă pasageri în ele.

De asemenea, regulamentul aflat în dezbatere propune şi descrierea clară a modului în care se face ridicarea, transportul şi depozitarea maşinilor staţionate neregulamentar, impunînd operatorilor să aibă vehicule specializate de preluare şi locuri amenajate corespunzător pentru depozitare, dar să şi garanteze pentru păstrarea integrităţii maşinilor preluate. De altfel, regulamentul vorbeşte despre „condiţii civilizate“ de desfăşurare a serviciului de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor.

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Video: Politicienii bogați din Turda și legaturile lor

Turda, municipiul unde politicienii aflați la putere și familiile lor fac afaceri mega profitabile   Astăzi,...

Se vinde restaurantul cu vită/mici de aur, Transylvania Steak House – topul de pe lume

Se vinde restaurantul cu vită/mici de aur, Transylvania Steak House – topul de pe...

Din Mexic, liderul PSD Câmpia Turzii, Avram Gal, își așteaptă sentința într-un dosar de trafic de influență. În pandemie „i-a căzut” în brațe un...

Patronul restaurantului care vinde hamburgeri în foiță de aur și președintele PSD Câmpia Turzii,...

Alte articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Video: Politicienii bogați din Turda și legaturile lor

Turda, municipiul unde politicienii aflați la putere și familiile lor fac afaceri mega profitabile   Astăzi,...

Se vinde restaurantul cu vită/mici de aur, Transylvania Steak House – topul de pe lume

Se vinde restaurantul cu vită/mici de aur, Transylvania Steak House – topul de pe...