parkinguri

Parkingurile Clujului, restanțele primarului Emil Boc

De-a lungul mandatelor sale, primarul Emil Boc a anunțat mereu ca și prioritate construcția unor parkinguri care să decongestioneze traficul atât din zona centrală cât și din cartiere. Din păcate unele dintre ele au rămas doar la stadiul de promisiune, iar altele au fost începute, dar nu s-a reușit finalizarea lor în timpul anunțat.

În Cluj-Napoca există patru parkinguri de cartier (pe Primăverii, Mehedinți, Băișoara, Fabricii) plus cel din centru, de pe strada Moților. Se află în construcție parkingul de pe Negoiu și urmează să fie construit un alt parking pe strada Primăverii.

Parkingul de pe Mehedinți-un proiect care stagnează

Locuitorii din zona viitorului parking de pe strada Negoiu din cartierul Mănăștur se declară nemulțumiți de disconfortul creat de lucrările care nu se mai încheie.

”Când estimați finalizarea parking-ului Mehedinți-Negoiu? Au trecut 7 luni de când ar fi trebuit să fie dat în folosință și e liniște deplină, nu lucrează nimeni”, se întreabă clujeanul

”D-le primar, parkingul Mehedinți-Negoiu trebuia finalizat în 2014, apoi în octombrie 2015 (nici măcar la jumătate nu s-a ajuns cu lucrările. Locuitorii din zonă sunt obligați să circule (pietonal și cu autovehiculul) pe o “cărare” situată între două rânduri de garaje, plină de gropi ! De peste doi ani suportăm acest calvar și nu vedem “luminița de la capătul tunelului” ! Ne-ați luat calea de acces spre locuințe cu această construcție care nu se mai finalizează, dar aveți măcar bunul simț și nivelati cărarea numită “aleea Huedinului” !”, transmite un alt clujean nemulțumit

”Locuiesc pe strada Mehedinţi, unde de aproximativ doi ani vă chinuiţi să executaţi un parking.Ritmul până acum era de o placă turnată la o jumătate de an, acum se demolează plăcile cofrate.Să înţelegem că s -a început demolarea lui? Locurile de parcare sunt foarte puţine,maşinile sunt zgâriate,zona s-a transformat într-o groapă de gunoi. Aş dori să ştiu cât timp mai trebuie să suportăm această ruină în devenire.Nu se mai pot găsi soluţii?,sunt firme care ridică blocuri întregi în mai puţin de un an.Curând o să începeţi să cereţi voturi,este posibil să nu le mai primiţi”, este plângerea formulată de un alt clujean

Direcția Tehnică-Serviciul Investiții din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a transmis că SC CONSTRUNDAVA, firma care execută lucrările la parking a intrat în insolvență, însă a menționat că va finaliza lucrările până la sfârșitul anului.

” Precizăm faptul că în 06.04.2016, constructorul SC CONSTRUDAVA SRL a fost notificat să-şi reia activitatea imediat şi să reeşaloneze planificarea execuţiei în termeni şi cu date concrete. Din păcate, societatea este protejată în această acţiune de procedura de insolvenţă declanşată asupra ei, iar în prezent această este în etapă de reorganizare judiciară şi insistă că va finaliza lucrările anul acesta”, este răspunsul Direcției Tehnice.

Construcția parkingului de pe strada Negoiu a demarat în 2013, iar termenul de execuție al lucrărilor era de doi ani. Până în acest moment însă, s-a realizat puțin peste 40% din proiect.

Parkingul de pe Dorobanților rămâne la stadiul de proiect

În mai 2015, municipalitatea clujeană a anunțat intenția construirii unui parking pe strada Dorobanților. Ulterior se pare că s-ar fi renunțat la acest proiect din cauza împotrivirii locuitorilor din zonă.

Viitorul parking urma să aibă o capacitate minimă de 400 locuri și să fie amplasat pe terenul care se află în incinta formată la sud de blocul 10 de pe Calea Dorobanților nr. 105-107, la est de blocul M3 situat pe aleea Bibliotecii, la nord de blocurile 2A și 2B situate pe Bd. 21 Decembrie 1989 nr.150-152, iar la vest de către Complexul Piața Agroalimentară Mărăști.

Prin amenajarea noului parking se dorea organizarea eficientă, funcțională și estetică a spațiului, eliminarea construcțiilor si a amenajărilor parazitare, asigurarea unui număr suficient de locuri de parcare, fluidizarea circulațiilor auto și decongestionarea arterelor principale, crearea și dezvoltarea de spații verzi, locuri de joacă, de odihnă și petrecerea timpului liber și, implicit, creșterea semnificativă a calității vieții.

” Proiectul construirii parkingului de pe strada Dorobanţilor a fost mediatizat intens de Primărie. În ceea ce priveşte consultarea locuitorilor din zonă, precizăm faptul că municipalitatea a solicitat părerea tuturor celor care locuiesc acolo, nu numai proprietarilor de garaje. Această consultare s-a realizat în urmă cu un an”, explică Primăria renunțarea pentru moment la acest proiect

Pe lângă aceste două prkinguri, Emil Boc anunța în 2012 construcția a patru parkinguri în zona centrală care să decongestioneze traficul: în campusul Haşdeu, pe strada Avram Iancu, pe strada Mihail Kogălniceanu şi în Piaţa Avram Iancu. Niciunul din aceste proie cte nu s-a concretizat, iar parcările din zona centrală reprezintă în continuare o reală problemă.

Demolarea garajelor

O altă soluție intens vehiculată și dezbătută este demolarea garajelor dintre blocuri, eliberându-se astfel teren pentru amenajarea unor locuri de parcare.

” Când veţi demara proiectul de demolare al garajelor ridicate ilegal în diferite locaţii ale Clujului, care au în momentul de faţă autorizaţii ( o parte dintre ele) ? Ştim foarte bine cu toţi cum s-au luat acele autorizaţii şi în ce perioada ( Funar). Pe acele locaţii se pot ridică noi parkinguri sau chiar simple parcări. Cel puţin în Mănăştur 50% dintre garaje sunt trasnformate în depozite, iar posesorii acelora îşi parchează auto tot în stradă sau pe trotuar” se întreabă un clujean

Primăria Cluj-Napoca explică faptul că situația terenului pe care se află amplasate cea mai mare parte a acestor garaje nu este clarificată, ceea ce face imposibilă demolarea acestora.

” Precizăm faptul că în momentul de faţă nu se pune problema demolării garajelor, din cauza faptului că nu este clarificată situaţia juridică a terenurilor de sub aceste construcţii. Primăria caută soluţii, atât în cartiere, cât şi în zona centrală în vederea realizării a noi parkinguri, astfel încât acestea să preia necesarul locurilor de parcare. O astfel de zonă a fost identificată pe stradă Primăverii nr. 20, unde se are în vedere în perioada următoare realizarea unui parking pentru locuitorii din cartierul Mănăştur. Desfiinţarea garajelor individuale autorizate, aflate pe domeniul public al localităţilor este o acţiune care a fost experimentată în mai multe oraşe din România, iar rezultatele au fost, în general, considerate pozitive, relativ la îmbunătăţirea aspectului urbanistic, ordinii şi curăţeniei, a gradului de folosire al platformei de parcare, fără afectarea suplimentară a spaţiului verde, fluidizarea circulaţiei în zonele rezidenţiale, etc. Referitor la municipiul Cluj-Napoca, în acest moment, în zonele în care există solicitări de locuri de parcare, iar garajele sunt amplasate haotic şi urmează a se face lucrări de investiţii în zonă, se poate avea în vedere posibilitatea de desfiinţare în totalitate a garajelor de pe domeniul public şi amenajarea de parcări sau de parkinguri”, explică municipalitatea

Oraşul Cluj-Napoca suferă din punct de vedere al locurilor de parcare atât în centrul oraşului cât și în cartiere. În ultimii ani s-au amenajat unele locuri de parcare, dar numărul lor nu ţine pasul cu dezvoltarea oraşului. Primăria Cluj-Napoca nu a venit cu un proiect adevărat de creare de noi locuri de parcare.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii