Magazinele Profi şi-au schimbat stăpânul. Pentru o jumătate de miliard de euro

Consiliul Concurenţei din România a autorizat tranzacţia prin care MEP Retail Investments preia Profi Rom Food (PRF). Tranzacția se ridică la 533 de milioane de euro.

Autoritatea de concurenţă a evaluat tranzacţia din punctul de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, respectiv al posibilelor efecte anticoncurenţiale, în conformitate cu regulamentul privind concentrările economice.

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că operaţiunea de concentrare economică nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piaţa națională sau pe o parte a acesteia. Profi Rom Food SRL are ca obiect principal de activitate comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun (supermarketuri).

MEP Retail Investments este o companie înființată în noiembrie 2016, având ca obiect principal de activitate consultanță în management și afaceri. Aceasta este parte a grupului de investiții de capital privat Mid Europa Partners. Decizia Consiliului Concurenţei va fi publicată pe site-ul instituţiei după ce vor fi eliminate informaţile cu caracter confidenţial.

Profi are în jur de 500 de magazine în 250 de localităţi. Reţeaua de magazine de discount şi de cartier a fost fondată în Belgia, iar apoi a fost deţinută de Polish Enterprise, fond de investiţii polonez administrat de Enterprise Investors.

Profi a achiziţionat lanţul Albinuţa în 2007 de la societatea lituaniană Matima, cu 25,2 milioane de lei. În 2012, magazinele au fost transformate în unităţi de proximitate, renunţându-se la politica de discount. În 2012-2013, Profi a preluat Alcomsib (Sibiu), Alimrom (Cluj), Pita (Botoşani). Printre concurenţii săi se numără Kaufland, Auchan, Carrefour, Lidl, Billa, Penny Market.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii