Horia Ciorcilă: „Suntem atenţi la oportunităţile de pe piaţa bancară”

Preşedintele Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, afirmă că începutul de an este unul promiţător, iar strategia instituţiei de credit din Cluj se va axa pe digitalizare, creşterea eficienţei şi a valorii de piaţă a acesteia.

„A fost un început de an bun, cu rezultate conform obiectivelor şi aşteptărilor. Datorită perspectivelor dezvoltării economice din România suntem încrezători privind continuarea planurilor ambiţioase de creştere şi consolidare a băncii şi a Grupului BT. Suntem atenți la oportunităţile pieței bancare locale şi investim în digitalizare. Focusul nostru rămâne perfecționarea relației cu clienții, creşterea eficienței şi a valorii de piață a băncii”, a declarat Horia Ciorcilă.

În primul trimestru al acestui an a însemnat pentru Banca Transilvania rezultate financiare pozitive şi intrarea în linie dreaptă cu pregătirea noilor platforme pe internet. Profitul net al BT este de 246 milioane lei, iar cel al grupului financiar BT, de 267 milioane lei. În primele 3 luni ale acestui an, banca a acordat 36.000 de credite noi clienților retail, IMM şi corporate.

Grupul BT a încheiat trimestrul I 2017 cu active de 52,1 miliarde lei, din care 51,9 miliarde sunt aferente băncii, creditele nete reprezentând 54% din activele grupului. Ritmul de creștere a veniturilor din comisioane operaționale a fost de 11,1%. În perioada ianuarie – martie 2017, la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele BT au crescut cu 3%, pe toate liniile de afaceri.

Raportul credite/depozite este de 73% la sfârşitul trimestrului I 2017. Banca a lansat o platformă destinată micilor întreprinzători, BT Mic, întărind interesul băncii pentru încurajarea acestui segment al economiei româneşti. Până acum, BT Mic a avut 3.000 de cereri de credit. Peste 820.000 de clienți folosesc acum internet banking de la BT, iar aproape 300.000 de clienți accesează prin mobile banking produsele şi serviciile BT.

Programele de susţinere a creşterii veniturilor operaționale ale BT au rămas în atenția top managementului băncii, contribuind la creşterea veniturilor din comisioane şi din tranzacţionare. Banca a investit în automatizarea şi digitalizarea proceselor. BT are un portofoliu de 2,9 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 23% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii în funcție de volumul tranzacțiilor cu cardul este de peste 19%. Prin programul de loialitate Star, BT are un portofoliu de 331.000 de carduri de credit.

Rata expunerilor neperformante este de 9,22% la 31 martie 2017. Solvabilitatea băncii, luând în considerare profitul pe trimestrul I 2017, era de 19,3%; fără profit, aceasta este de 18,52%. BT a continuat să se implice în viaţa comunității, în prima parte a acestui an acordând aproape 5 milioane de lei unor programe din domenii ca educație financiară şi antreprenorială, sport, cultură, cauze sociale.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii