tronson bors-biharia

Control inopinat pe Autostrada Sebeş – Turda

Mai multe inspecții tehnice au avut loc la lucrările de infrastructură rutieră au avut loc în perioada 11-13 aprilie, ca urmare a deciziei directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță.

Inspecțiile au constat în acțiuni de control tehnic inopinat și au avut ca principal scop obținerea de date și informații concludente, pe baza cărora să poată fi evaluat corect nivelul de înțelegere, acceptare și respectare a obligațiilor antreprenorului, stabilite prin contract, precum și respectarea calității lucrărilor prevăzute în caietul de sarcini.

Au fost efectuate vizite inopinate pe șantierul Autostrăzii Sebeș – Turda, lotul 4 (km 53+700-km 70+000), precum şi la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva (56+220 – km 77+361). Controalele la obiectivele de investiții aflate în execuție au fost efectuate de către specialiști din cadrul CNAIR și CESTRIN, organismul tehnic.

CNAIR va da în folosinţă 90 km de şosea rapidă în 2017 la nivel naţional. Printre aceştia se numără 29 km de pe magistrala A10, Sebeş – Turda, loturile 3 şi 4. Finalizarea autostrăzii trebuie să se realiezeze în 2017. Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare sfârşitul lui 2016, dar s-au produs întârzieri din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construire. De abia anul acesta au fost acordate autorizaţiile.

România are deschiși circulației 753 km de autostradă, iar în execuție sunt 213 km, potrivit calendarului de construire a infrastructurii rutiere. Pentru drumuri expres şi de autostrăzi, guvernul a prevăzut 11 miliarde de euro până în 2022. Bugetul pentru drumuri expres, variante ocolitoare şi autostrăzi a fost de 550 milioane de euro în 2016, pentru 2017 se preconizează 588 de milioane, iar pentru 2018, 730 de milioane.

Loturile autostrăzii

Lot 1 – 17,0 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: Impresa Pizzarotti – Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 – 24,3 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: Aktor – Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 – 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 – 16,3 km, de la nodul Decea până în Turda
Constructori: Porr Construct – Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii