Câți pași trebuie să facem pe zi

V-ați întrebat vreodată câți pași trebuie să facem pe zi pentru a fi sănătoși? Numărul cel mai vehiculat – ca răspuns – este: 10.000, recomandați, de altfel, și de Organizația Mondială a Sănătății. Cercetări recente, al căror rezultat a fost publicat de revista JAMA Internal Medicine, arată însă că pentru a reduce riscul de moarte prematură, de exemplu, omul are nevoie doar de… 4.400 de pași, zilnic.

Mersul pe jos scade riscul de moarte prematură

Pentru că nu exista o bază științifică pentru cei 10.000 de pași recomandați de OMS (echivalentul a 30 de minute de plimbare), cercetătorii americani și japonezi au decis să examineze corelația dintre numărul de pași, intensitatea mersului și rata mortalității.

Câți pași trebuie să facem pe zi pentru a fi sănătoși. Pentru aceasta, oamenii de știință au înregistrat numărul de pași, timp de 7 zile, la 16.741 de femei a căror vârstă medie a fost de 72 de ani, cu un pedometru. Participanții care au făcut cei 4.400 de pasi zilnic au avut o rată mai scăzută a mortalității în cei 4 ani de studiu față de cei care au mers 2.700 de pași.

În plus, cercetătorii au remarcat că cu cât mersul este mai lung, cu atât este mai mică rata mortalității. Cu toate acestea, această tendință descendentă se stabilizează odată cu atingerea pragului de 7.500 de pași pe zi. Pe de altă parte, nu vă deranjați să vă grăbiți în timpul plimbării. Conform datelor colectate, intensitatea exercițiului nu ar avea un impact asupra sănătății.

8 din 10 europeni fac mai puțin de 10.000 de pași pe zi

Mulți dintre noi nu pot să ne detașăm de stilul nostru de viață foarte sedentar. Conform studiului recent privind nivelul activității fizice și sportive a populației Europei, 8 europeni din 10 fac mai puțin de 10.000 de pași pe zi.

Aproximativ unul din trei nu ajunge la 5.000 de pași pe zi și 57% dintre respondenți fac mai puțin de 7.500 de pași pe zi.

Dacă sedentarismul rămâne atât de mare, asta se datorează în mare măsură stilului nostru de viață. În medie, europenii stau 7 ore pe zi. Printre cei mai activi, regăsim finlandezii, cu 5 ore și 47 de minute de timp sedentar.

În plus, aproape 7 din 10 femei subestimează riscurile pe care le prezintă sedentaritatea asupra sănătății. Principalele obstacole pentru femeile intervievate care nu erau active fizic sunt legate de viața profesională: constrângerile orare (42%) și disponibilitatea ofertei (34%). Din motive personale, elr citează lipsa de motivare (36%), lipsa timpului (20%) și costul (17%). Cele două motive care le-ar putea motiva să-și schimbe comportamentul ar fi o recomandare medicală (24%) și o activitate cu familia sau prietenii (23%).

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice.