Șurubaru: Încă nu am găsit cele mai bune soluții pentru traficul din Cluj

City Managerul Gheorghe Șururbaru a declarat că cea mai mare provocare pentru administrația locală rămâne traficul și soluțiile pentru decongestionare, în special în zona centrală. Șurubaru recunoaște că măsurile adoptate până acum nu au rezolvat cea mai mare problemă a clujenilor.

”Se lucrează din greu la soluții pentru deblocarea traficului, dar încă nu am găsit cele mai bune variante, cu toate cele implementate deja: banda dedicată, parkinguri care să ia mașinile din stradă. Avem discuții pentru două parkinguri de tip park and ride la intrările în municipiu. Dorim să continuăm pistele de biciclete, gratuitate pe stransportul în comun. În ciuda soluțiilor adoptate, problema traficului persistă”, a declarat Șururbaru.

În ceea ce provește soluția salvatoare, centura metropolitană, Gheorghe Șururbaru reamintește că aceea este o soluție pe termen mediu, astfel că trebuie identificate soluțiile care să rezolve azi problema traficului.

”E important că s-a deblocaat proiectul centurii metropolitane, dar trebuie să ținem cont că acesta se derulează pe o perioadă îndelungată, undeva cu finalizare în 2023 dacă totul merge bine. este o soluție foarte bună de viitor, până atunci să vedem punctual alte soluții pentru reducerea traficului în special în zona centrală. Am început cu creșterea tarifelor la parcările și parkingurile din centru, astfel încât să se vină în centru numai dacă este necesar”, a declarat Șurubaru.

Primăria Cluj-Napoca nu renunță la proiectul benzilor dedicate transportului în comun, iar banda dedicată pe strada Moților este în lucru.

”Se lucrează în acest moment pentru această prelungire a benzii dedicate transportului în comun. Este vorba în special de strada Moților, care este cea mai dificilă parte. În acest moment se lucrează la mai multe studii în ceea ce privește traficul pentru a vedea care este cea mai bună varianta. Această prelungire a benzii dedicate pe strada Moților și până la capătul străzii Florești este legată de următoarea etapă, lărgirea străzii Calea Mănăștur și edificarea unei benzi dedicate transportului în comun și pe această stradă. Se studiază mai multe variante, inclusiv cu benzi reversibile, sau dacă se ajunge la concluzia că din cele patru benzi una poate fi dedicată transportului în comun și să păstrăm circulația care se desfășoară în acest moment, probabil aceea va fi soluția. Vom aplica cea mai bună soluție, important este că nu renunțăm la ideea de a institui și pe strada Moților banda dedicată. Orice probă se poate face când circulația este redusă, pentru a vedea soluția cea mai bună. Dorim prin aceste benzi dedicate să ajutăm traficul nu să îl îngreunăm.Uneori soluțiile drastice sunt cele mai bune și chiar dacă la începul lumea este refractară până la urmă le vor respecta.”, potrivit lui Șurubaru.

Alte soluții la care municipalitatea lucrează este introduce microbuzelor pentru transportul elevilor din cartiere la școlile din centru, dar și încercarea de a conștientiza populația asupra variantei de car sharing.

”Primăria poate să facă informări ca populația să adopte acest sistem de car sharing. La parkingul de la Primărie de luni au crescut tarifele și se observă că toată lumea care vine în centru găsește loc de parcare. Încercăm să institutim împreună cu CTP curse speciale pentru elevi. În anumite puncte din cartiere, pentru o școală, sau două școli apropiate la o oră stabilită să preia elevii și să îi ducă direct la școală, la fel și la întoarcere. Vor fi microbuze dedicate transportului elevilor”, a explicat Șurubaru.

Latest articles

Related articles