alin tise banner
Noile modele de autobuze din Cluj, considerate cu risc de incendiu în Germania

Noile modele de autobuze din Cluj, considerate cu risc de incendiu în Germania

Comisia Europeană (CE) a trimis o alertă pentru produse periculoase, care include autobuze Citaro și Conecto, fabricate în Germania, dar și autobuze Solaris Urbino, fabricate în Polonia.

Acestea au fost retrase din Germania de către producători, din cauza riscului de incendiu. Mai multe orașe din România au cumpărat aceste modele de autobuze, conform Economica.net. Autobuzele nemțești și poloneze sunt trecute în raportul săptămânal al alertei CE la categoria de produse cu riscuri grave.

Articol recomandat: Ce măsuri se vor lua pentru transportul în comun din Cluj-Napoca?

La toate autobuzele retrase este menționat incendiul ca tip de risc. Cel mai probabil este vorba despre o rechemare în service, pentru remediere. În cazul unor autobuze Citaro, se precizează că „defectarea mecanică a cablului bateriei în priza externă opțională de lansare poate duce la un incendiu al vehiculului”.

Autobuzele cu această problemă au fost fabricate în Germania în perioada noiembrie 2016 — septembrie 2018. Producătorul Evobus, subsidiară a Daimler, a retras aceste autobuze, potrivit raportului CE. Modelul Citaro circulă și pe străzile din București, însă autobuzele de aici sunt fabricate anterior anului 2016.

Raportul CE mai menționează probleme cu alte autobuze Citaro și Conecto, fabricate tot în Germania în perioada decembrie 2015 – martie 2020. Este vorba de scurgere posibilă de la regulatorul de presiune de gaz al încălzitorului auxiliar, iar scurgerile de gaze se pot aprinde. Și în acest caz, producătorul a retras autobuzele. Modelul Conecto a fost cumpărat la Cluj-Napoca.

Rămâne de văzut dacă autoritățile locale din România vor identifica la rândul lor astfel de probleme, precum cele din Germania. În raportul CE sunt menționate și autobuze Solaris Urbino, fabricate în Polonia în perioada iunie 2014 – septembrie 2019.

În acest caz se precizează că „fisurile care formează dispozitivul de reglare a presiunii în gaz cauzează scurgerea gazului iar scurgerile de gaze se pot aprinde”. Și aceste autobuze au fost retrase de către producător.

În România, autobuze Solaris Urbino au fost cumpărate, de exemplu, în Pitești. Cele 70 de autobuze Solaris Urbino au fost introduse în circulație în orașul din Argeș în vara lui 2015. Rămâne de văzut dacă autoritățile din Pitești vor identifica la rândul lor astfel de probleme, precum cele din Germania.