Primăria Cluj-Napoca a atribuit în urmă cu câteva zile un contract de 114.000 lei firmei ieşene Axxa Regional Management SRL, care va trebui să asigure administraţiei conduse de Emil Boc consultanţă pentru proiectul municipalității de a extinde zona pietonală în Piața Lucian Blaga și străzile  Republicii (primul tronson), Napoca, Petru Maior și Emil Isac.

Luna trecută, această firmă a primit, tot de la Primăria Cluj-Napoca, aproape 100.000 de lei pentru consultanţă în amenajarea parcului în cartierul Între Lacuri.

În 2018, compania de consultanță, fondată de fosta directoare a Direcției de Dezvoltare din Consiliul Judeţean Iași, trimisă în judecată pentru corupție și fals intelectual, alături de fostul președinte al PNL Iași, Cristian Adomniţei, a încheiat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca un contract  de peste o jumătate de milion de lei. În schimbul acestor bani, firma a oferit consultanță în vederea atragerii finanțărilor europene pentru derularea proiectelor de investiții. Printre aceste proiecte s-au numărat și achiziția de tramvaie, troleibuze și autobuze ecologice din fonduri europene.

SC Axxa Regional Management SRL Iași a fost înființată, în 27 octombrie 2010, de către o anume Cristina Teodora Jinga, în calitate de unic asociat și administrator. La acel moment, compania își înscrisese, la Oficiul Național al Registrului Comerțului, ca obiect de activitate, consultanța în management, relații publice și comunicare.

Numele patroanei firmei de consultanţă Axxa Regional Management SRL Iași a intrat în atenția opiniei publice în prima jumătate a anului 2015, când Direcția Națională Anticorupție a emis pe numele Cristinei Teodora Jinga o ordonanţă de reținere pe timp de 24 de ore, pentru abuz în serviciu, fals intelectual și instigare la fals intelectual. În același dosar a fost reținut inclusiv preşedintele Consiliului Județean Iași de la vremea respectivă, Cristian Adomniței.

În data de 3 iulie 2015, DNA a decis trimiterea în judecată a dosarului, la Tribunalul Iași, cu Cristina Teodora Jinga în stare de arest. Alături de ea, Cristian Adomniței a fost trimis în judecată sub control judiciar, pentru favorizarea făptuitorului și fals intelectual.

CUM VA FI AFECTATĂ CIRCULAŢIA AUTO

Se dorește și crearea, modernizarea sistemelor de închiriere de biciclete, precum și a zonelor, traseelor pietonale, inclusiv măsuri de reducere a traficului auto în anumite zone. De asemenea, proiectul include lucrări de semaforizare, de realizare a sistemelor rutiere.

Se propun două benzi de circulație rutieră pe strada Napoca și două benzi spre strada Republicii, plus o bandă suplimentară spre strada Petru Maior/acces parking Primărie și amenajarea a două standuri de taximetre, separate fizic de fluxul de mașini.

Pe strada Republicii se lărgește pista pentru biciclete cu dublu sens, pe partea estică, în continuarea Pieței Lucian Blaga și în legătură cu cea de pe Avram Iancu.

Și pe strada Petru Maior se vor face piste pentru bicicliști, vor fi introduse piste cu sens unic pe ambele laturi, vor fi lărgite trotuarele, se va înlocui betonul de pe trotuare cu plăci din piatră naturală, cablurile aeriene vor fi introduse în subteran, vor fi plantați arbori. Carosabilul se va restrânge la trei benzi.

Pe strada Emil Isac vor fi eliminate toate parcările de pe latura estică și de pe latura vestică, vor fi plantați arbori și se va crea o pistă pentru biciclete cu dublu sens pe latura estică, în continuarea celei de pe George Barițiu.

Proiectantul a fost SC Planwerk SRL, același birou de arhitectură care s-a ocupat și de proiectarea Pieței Unirii.