alin tise banner

Benzi mai largi pentru siguranța bicicliștilor. In două săptămani, soluția pe Calea Mănăștur?

În mai 2019, în prezența primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, și a viceprimarului Dan Tarcea, clujenilor le-a fost prezentat amplul proiect al restructurării traficului. Extinderea benzilor dedicate pentru transportul în comun și biciclete, respectiv Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și studiile de fezabilitate pentru Calea Moților, Calea Mănăștur, strada Uzinei Electrice și strada Mărginașă au fost atunci principalele subiecte, readuse acum în discuție de Tarcea.

„Sper ca în maxim două săptămâni să avem soluția finală, astfel încât să putem vota în Consiliul Local această variantă. Sigur, și USAMV va fi afectat, terenul este în proprietatea USAMV, dar putem să expropriem. Am avut o dezbatere publică pentru această zonă, soluția a fost clară: rămân cele patru benzi, vom face piste pentru biciclete”, a precizat viceprimarul, vinerea trecută, într-o emisiune online.

Acesta a precizat că „se poate lua” din trotuar, în unele zone lățimea acestora fiind de 7 metri, astfel încât să fie creată o bandă dedicată pentru autobuze și troleibuze, cu o lățime de 4,5 metri. Deși actualele benzi au o lățime care variază între 3 și 3,5 metri, municipalitatea intenționează să creeze benzi suficient de largi – pe ambele sensuri – , astfel încât mijloacele de transport în comun să poată depăși în deplină siguranță bicicliștii.

VOCEA BICICLIȘTILOR, AUZITĂ ÎN SFÂRȘIT DE PRIMĂRIE?

Anul trecut, proiectanții de la FIP Consulting au recunoscut că, în ciuda unei lățimi de 3,5 metri pentru benzile dedicate, nu ar fi garantată siguranța bicicliștilor, motiv pentru care o clujeancă a solicitat amenajarea unei benzi separate pentru biciclete. Părerea lui Boc a fost împărtășită și de alți clujeni, care au explicat că inaugurarea unei benzi separate pentru bicicliști ar fi benefică și pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, un designer industrial amintind de studiile care confirmă că, odată cu apariția unei benzi suplimentare pentru mașini, automat ar crește și traficul.

Reprezentanții Clubului de Cicloturism „Napoca” reamintesc de nenumărate ori că benzile care au fost realizate la Cluj-Napoca în ultimii ani sunt mult mai înguste și este fizic imposibilă devansarea. Astfel, fie trebuie să stea autobuzele și troleibuzele după bicicliști, fie aceștia, ori de câte ori se apropie din spate un mijloc de transport în comun, trebuie să oprească și să urce pe trotuar ca să îl lase să treacă. Chiar și pe str. Memorandumului și Bld. 21 Decembrie 1989, între sediul Primăriei de pe Calea Moților și Palatul Prefecturii, care era inițial mai lată pe unele porțiuni, a fost apoi îngustată încât a devenit nefezabila pentru bicicliști și fără admiterea taxiurilor.

„În acest moment este puțin mai complicat, pentru că trebuie să luăm din trotuare și spații verzi, ceea ce nu ne dorim să facem. Nu trebuie să luăm de la pietoni să dăm la bicicliști, trebuie să luăm de la mașini și să oferim pietonilor și bicicliștilor, asta este politica corectă, politica pe care noi o avem la Cluj-Napoca”, a mai pomenit Dan Tarcea.

„Nu mă las până nu fac benzi dedicate pe Moţilor! Se lucrează la extindere, se va implementa integral când va fi finalizat procesul de extindere a Căii Mănăştur. Ştiţi bine că am trecut la exproprieri, strada Mărginaşă şi Calea Mănăştur, suntem în fază avansată de lucru, dar până atunci, tot voi impune una din soluţiile posibile: ori benzi reversibile, ori cu interval orar pentru bandă dedicată, ori pe o anumită porţiune importantă” – Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca

Sursa: monitorulcj.ro