taxa pe turism

Tarifele de cazare la hotelurile din Cluj-Napoca rămân neschimbate după ce a intra în vigoare taxa pe turism. Hotelierii vor ca orașul să fie cunoscut ca destinație de city-break.

Președintele Asociației Hotelierilor Clujeni, Roxana Ghiran, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că noua taxă nu va duce la creșterea tarifelor de cazare practicate de unitățile hoteliere din oraș.

Majoritatea hotelierilor vor renunța la o parte din marja lor de profit ca să cedeze 1% din tariful de cazare către Primărie.

”Taxa specială instituită este utilă atâta vreme cât din ea sunt finanțate investiții în infrastructura de turism. Hotelierii clujeni au fost de acord cu această taxă, dar cerem să fim consultați în legătură cu modul de cheltuire a banilor. Este nevoie de o strategie de dezvoltare a turismului în Cluj-Napoca pe termen scurt, mediu și lung. Să știm cine suntem și ce produs vrem să oferim. Ce turiști vrem să atragem și când să vină. Care sunt canalele prin care dorim să comunicăm produsul turistic celor interesați”, a spus Ghiran.

Taxe similare precum taxa pe turism sunt percepute în majoritatea orașelor din lume.

”Cluj-Napoca nu este un oraș cu mari atracții turistice, în afară de festivaluri de muzică sau competiții sportive. Vrem să fim cunoscuți ca destinație de city-break, să construim un produs turistic bazat pe aceste premise și să îl ofertăm în străinătate. Avem aeroport, avem curse low cost. Prin definiție, city-break este o vacanță scurtă și ieftină, condiții pe care le îndeplinim”, a subliniat președintele Asociației Hotelierilor Clujeni.

Primăria Cluj-Napoca a instituit o taxă specială de la 1 ianuarie 2019, de promovare a turismului, în cuantum de 1% din tariful net de cazare pe noapte. Aceasta va fi plătită de fiecare turist la hotelul unde se cazează.

”Dacă, de exemplu, la un hotel tariful este de 100 de euro pe noapte, turistul va achita, suplimentar, 1% din acest tarif, în lei, la cursul zilei, deci 4,6 lei”, declarau reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Taxa specială va fi folosită exclusiv pentru promovarea obiectivelor turistice din Cluj-Napoca și a destinației turistice Cluj-Napoca. Se are în vedere creșterea numărului de turiști și creșterea calității serviciilor turistice. Susținerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării smart turismului. Susținerea sistemului online de promovare turistică, consolidarea brandului turistic al municipiului.

Pe primele zece luni din anul 2018, Cluj-Napoca a fost vizitat de peste 400.000 de turiști.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.