Asociația Pro Infrastructura a realizat o filmare din dronă pe toate cele patru loturi ale Autostrăzii A3 între Câmpia Turzii și Aeroport Târgu Mureș, în lungime totală de aproape 47,3 km.

Urmăriți filmarea aeriană aici:

 

Pe Câmpia Turzii-Chețani (15,7 km) s-a avansat foarte bine la structurile nodului Chețani, dar și la viaductul de 400 de metri de la Hădăreni. Sperăm că vor ataca și ultimii kilometri dinspre Câmpia Turzii unde este proiectat podul peste Râul Arieș. Pe acest tronson muncesc peste 200 de oameni. Sfârșitul anului 2019 este un termen realist de finalizare.

Pe Chețani-Iernut (17,9 km), Astaldi-Max Boegl confirmă progresul bun din ultimele luni, mobilizând peste 600 de oameni. Cele mai spectaculoase lucrări sunt în zona podurilor peste Mureș și peste calea ferată de la Bogata și Gheja, unde se muncește 7 zile din 7. Terasamentele sunt foarte avansate (80%). Blocajele majore rămase sunt relocarea stâlpilor electrici din zona Termocentralei Iernut și demolarea caselor expropriate recent în nodul Iernut. În acest ritm, lucrările pot fi încheiate în T3 2019.

Pe Iernut-Ogra (3,6 km), nemții de la Geiger sunt la nivel de asfalt, doar pe câteva mici porțiuni fiind mai în urmă. Pe Ogra-Ungheni (10,1 km), austriecii de la Strabag au mai recuperat din întârzieri și acum au un ritm bun de execuție. Vedem progrese semnificative la terasamente.

Aceste două segmente pot fi recepționate în 2018, dar ele nu vor putea fi utilizate. Chiar dacă (foarte, foarte puțin probabil) se va găsi o variantă temporară de deschidere a nodului Iernut, fără supratraversarea căii ferate, situația actuală va face ineficientă folosirea celor 14 km de autostradă pentru că se așteaptă la barieră peste 20 de minute.

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.