smurd
smurd

Peste 50% din apelurile efectuate în anul 2018 la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt non-urgenţe. O persoană a sunat la 112 de 21.000 de ori, potrivit unui comunicat de presă al STS transmis luni AGERPRES.

Operatorii 112 au preluat în 2018 12.735.836 apeluri, din care 5.748.787, adică 45,1%, au fost urgenţe, iar 6.987.049, reprezentând 54,9%, au fost non-urgenţe. Cazurile au fost transferate către Ambulanţă – 57,8%, Poliţie – 22,4%, ISU-SMURD – 16,2%, Jandarmi – 3,4%, sau alte agenţii – 0,2%.

„Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă, 54,9% dintre apeluri au fost pentru situaţii non-urgente. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Mureş (68,1%), Covasna (65,8%), Vrancea (64,1%), Gorj (64,1%), Călăraşi (63,6%) şi Argeş (63,5%).

O treime dintre apelurile non urgente sunt făcute de persoane care solicită diferite informaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112.

„Câteva exemple de astfel de cazuri: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, doresc să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este, nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou. În această ultimă categorie, cele mai mari procente sunt în Bucureşti, Iaşi, Neamţ, Gorj, Buzău. Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018 o persoană din Bucureşti a apelat Serviciul 112 de 21.567 de ori”.