Înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se face la agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau a punctului de lucru în raza căruia îşi are domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă a avut ultimul loc de muncă sau a realizat venituri în acea localitate.
Citeste si: Herpes bucal tratament – Ingredientul din casa ta despre care nu știai că te poate scăpa de herpes peste noapte
Actele necesare pentru întocmirea dosarului de indemnizaţie de şomaj:
Act de identitate, copie xerox şi în original; Certificat de naştere, copie xerox şi în original;
Certificat de căsătorie /divorţ, copie xerox şi în original; Acte de studii şi de calificare, copie xerox şi în original;
Adeverinţa medicală, cu specificaţia „apt de muncă” sau „apt de muncă cu restricţii” (eliberată de medicul de familie); Adeverinţa de venituri (eliberata de organele financiare);
Adeverinţa eliberată de unitate cu ultimele 12 salarii (data şi motivul încetării raporturilor de muncă/ serviciu) – adeverinţă tip cf. Anexei nr. 11 (fosta anexa 26 la HG 174/ 2002);
Carnetul de muncă şi adeverinţa tip carte de muncă completată începând cu data de 01.01.2011 – copie xerox şi în original.
Pentru persoanele care au avut ultimul loc de muncă în alte judeţe, este necesar – certificat privind stagiul de cotizare la bugetul asigurărilor pentru şomaj (eliberat de AJOFM): Decizia de încetare a contractului de muncă.
Pentru persoanele care au cel puţin vârsta de 18 ani şi au încheiat contract de asigurare pentru şomaj, este necesar – copie după contractul de asigurare pentru şomaj, încheiat cu AJOFM, în a cărei rază îşi au domiciliul sau reşedinţa.
Pentru persoanele care vin din concediul de maternitate: Decizia de aprobare a indemnizaţiei de creştere copil; Decizia de încetare a indemnizaţiei de creştere copil; Certificatul de naştere al copilului.