Tineri absolventi consulta listele cu posturi disponibile, inainte de a intra la Bursa Locurilor de Munca pentru Absolventi, organizata de Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AMOFM), in Bucuresti, vineri, 25 septembrie 2009.

Înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se face la agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau a punctului de lucru în raza căruia îşi are domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă a avut ultimul loc de muncă sau a realizat venituri în acea localitate.

Actele necesare pentru întocmirea dosarului de indemnizaţie de şomaj: Act de identitate, copie xerox şi în original; Certificat de naştere, copie xerox şi în original;
Certificat de căsătorie /divorţ, copie xerox şi în original; Acte de studii şi de calificare, copie xerox şi în original; Adeverinţa medicală, cu specificaţia „apt de muncă” sau „apt de muncă cu restricţii” (eliberată de medicul de familie); Adeverinţa de venituri (eliberata de organele financiare); Adeverinţa eliberată de unitate cu ultimele 12 salarii (data şi motivul încetării raporturilor de muncă/ serviciu) – adeverinţă tip cf. Anexei nr. 11 (fosta anexa 26 la HG 174/ 2002); Carnetul de muncă şi adeverinţa tip carte de muncă completată începând cu data de 01.01.2011 – copie xerox şi în original.

Pentru persoanele care au avut ultimul loc de muncă în alte judeţe, este necesar – certificat privind stagiul de cotizare la bugetul asigurărilor pentru şomaj (eliberat de AJOFM): Decizia de încetare a contractului de muncă.

Pentru persoanele care au cel puţin vârsta de 18 ani şi au încheiat contract de asigurare pentru şomaj, este necesar – copie după contractul de asigurare pentru şomaj, încheiat cu AJOFM, în a cărei rază îşi au domiciliul sau reşedinţa.

Pentru persoanele care vin din concediul de maternitate: Decizia de aprobare a indemnizaţiei de creştere copil; Decizia de încetare a indemnizaţiei de creştere copil; Certificatul de naştere al copilului.