Sunteti aici:AdministrativS-a finalizat modernizarea drumului Popeşti – Berindu – DN1F

S-a finalizat modernizarea drumului Popeşti – Berindu – DN1F

Publicat in data

Consiliul Judeţean Cluj anunţă finalizarea investiţiei derulate pe drumul judeţean DJ 105T Popeşti – Coruşu – Săliştea Veche – Berindu – DN1F, momentul fiind marcat atât de încheierea lucrărilor de modernizare şi reabilitare pe ultimul tronson de drum cât şi de darea în folosinţă a noului pod peste pârâul Topa Mică.

Finalizarea investiţiei derulate pe drumul DJ 105T Popeşti – Coruşu – Săliştea Veche – Berindu – DN1Fînseamnă, în primul rând, un acces mult mai facil al locuitorilor din zonă la principalele artere rutiere ale judeţului precum şi, la fel de important, posibilitatea de a se folosi de noul pod, fără ca siguranţa să le mai fie pusă în pericol” a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.

Lucrările la acest drum judeţean, DJ 105T Popeşti – Coruşu – Săliştea Veche – Berindu – DN1F. au vizat două tronsoane, de la kilometrul 3+447 până la kilometrul 14+447 şi, respectiv, de la kilometrul 19+470 până la kilometrul 21+670, şi au constat în realizarea de acostamente, şanţuri de pământ şi şanţuri betonate, podeţe tubulare, drenuri, ziduri de sprijin, parapeţi direcţionali pentru siguranţa rutieră, semnalizare rutieră verticală (table şi semne indicatoare), strat de asfalt de bază (binder), inserţie de material geocompozit antifisură şi strat de uzură.  În vederea asigurării unor condiţii optime de circulaţie, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în perioada imediat următoare se vor executa lucrări de marcaje rutiere.

În ceea ce priveşte noul pod peste pârâul Topa Mică, situat la poziţia kilometrică 21+532, în localitatea Berindu, comuna Sînpaul, acesta este realizat din beton precomprimat, are două benzi de circulație şi este prevăzut inclusiv cu trotuar destinat pietonilor, scări de acces spre albie, parapeţi direcţionali pentru siguranţa rutieră, etc. Vechiul pod se afla într-o stare avansată de degradare cauzată de inundaţiile frecvente produse în zonă, fenomene care au dus la dislocarea structurii de rezistenţă a construcţiei, la eroziunea malurilor şi la îngustarea părţii carosabile, podul reprezentând un pericol pentru participanţii la trafic.

 

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, în vârful clasamentului QS al sustenabilității 2024

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca se situează pe prima poziție în țară în clasamentul universităților...

Campanie națională de donare de sânge la Cluj-Napoca. Inițiativa „Donează sânge, fii erou!” va avea o campanie de donare în decembrie.

Echipa „Donează sânge, fii erou!” lansează o campanie națională de donare de sânge la...

Chiriile din Cluj-Napoca cresc încontinuu, depășind restul țării, mai puțin Sectorul 1 al Capitalei

Potrivit unui studiu, singura regiune din țară unde prețul chiriilor este mai mare decât...

Exproprierea pentru Magistrala I de metrou în Cluj – Proiect în etapa decizională

Ministerul Transporturilor se pregătește să trimită la Guvern un proiect de hotărâre pentru declanșarea...

Alte articole

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, în vârful clasamentului QS al sustenabilității 2024

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca se situează pe prima poziție în țară în clasamentul universităților...

Campanie națională de donare de sânge la Cluj-Napoca. Inițiativa „Donează sânge, fii erou!” va avea o campanie de donare în decembrie.

Echipa „Donează sânge, fii erou!” lansează o campanie națională de donare de sânge la...

Chiriile din Cluj-Napoca cresc încontinuu, depășind restul țării, mai puțin Sectorul 1 al Capitalei

Potrivit unui studiu, singura regiune din țară unde prețul chiriilor este mai mare decât...