ioan rus
Foto: gov.ro

Varianta finală a Master Planului General de Transport va fi prezentată la şedinţa viitoare de Guvern, a declarat Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, în cadrul unui interviu acordat Agerpres. Ulterior, Executivului i se va prezenta şi strategia de implementare a acestuia, astfel încât, în luna martie, Masterplanul să poată fi expus Comisiei Europene.

“Acest document strategic cuprinde ceea ce vom face din 2015, deci din acest an, până în 2030. Este o perioadă destul de lungă, în care nici nu știm astăzi cu mare precizie ce va însemna un miliard de euro în 2027 pentru România. S-ar putea să însemne foarte puțin. Desigur că mizăm pe fondurile europene, mizăm pe resurse bugetare, care, an de an, se vor amplifica, mizăm pe parteneriatele publice private pe unele proiecte care se pretează la așa ceva, mizăm pe concesiuni și mizăm și pe credite de la instituțiile financiare internaționale, care vor putea fi extinse și dincolo de 2030, probabil.
Dar este prima oară când România are un document strategic de acest tip, care are și acordul celor două comisii pentru transporturi din Senat și din Cameră — și va avea și aprobarea Guvernului — și are un fundament științific. Eu cred că nu vor fi probleme legate de finanțarea acestui plan, pentru că, în acest moment, avem soluții cu care să începem aceste proiecte, desigur etapizat — vom vedea în documentul de implementare — și vom avea cu siguranță bani să le ducem la bun sfârșit”, a declarat Ioan Rus.

cfr_calatori_83993600

Referindu-se la infrastructura feroviară, ministrul Transporturilor mai spune că în momentul în care documentul de implementare al Master Planului va fi aprobat, toate proiectele ce vizează infrastructura de cale ferată vor fi etapizate. “Dacă ar trebui să facem proiecte de 50 de miliarde, vă anunț că noi nu avem roabe, târnăcoape, hârlețe, fier-beton și ciment de valoarea aceea. Deci, proiectele vor fi etapizate, dar oricum toate vor porni. În următoarele 12 luni, deci în acest an, vom reuși să avem contracte, cred, pentru majoritatea acestor trasee și atunci începi să știi: încep în 2015 sau în 2016, se termină în 2020 sau se termină în 2018. Vom ști toate aceste lucruri care ne vor da un confort psihic, chiar dacă până la confortul fizic vor mai trece un an, doi, trei sau patru, în funcție de complexitatea lucrării și de valoarea ei”– a mai declarat Ioan Rus