În prag de campanie electorală primăria clujeană și însăși primarul Emil Boc are în mână un cartof fierbinte. Care arde teribil, jonglatul cu acesta fiind unul extrem de neplăcut. Concret e vorba de autorizațiile de taxi.
Fiind vorba inevitabil și de capital de imagine și contorizare de intenții de vot pro și contra, primarul Boc, pe de-o parte, are într-o mână autorizațile de taxi eliberate pe criterii ce au eludat Regulamentele și legea. Pe de altă parte, Boc are în cealaltă mână masa taximetriștilor nemulțumiți care s-au săturat de debandada din oraș.
Trebuie spus în acest sens că, potrivit Legii, numărul de autorizații de taxi este stabilit de Consiliul Local, în funcție de numărul de populație. Apoi, eliberarea nominală a autorizațiilor se realizează de Executivul local, în baza unor criterii stabilite prin lege și completate de normative proprii. Numai că la Cluj numărul de taximetre pare a crește disproporționat în raport cu populația.
Iar taximetriștii nemulțumiți afirmă că la nivelul municipiului Cluj Napoca s-au eliberat aproape o mie de autorizații pe criterii știute doar de Executivul local. Iar problema este că aceste autorizații, deși este ilegal, au fost vândute. Numai că autorizațiile de taxi sunt nominale, netransmisibile. Mai mult, taximetriștiia firmă că la nivelul municipiului există sute de dubluri de autorizații, existând cazuri în care 3-4 mașini circulă cu aceeași autorizație. Verificarea acestor aspecte este responsabilitatea Poliției Locale, numai că aceștia nu au prea mare tragere de inimă în a desluși ițele afacerilor colegilor lor.
În aceste condiții, Emil Boc este între ciocan și nicovală, între primărie și beneficiarii autorizațiilor date pe uși neștiute oamenilor de rând – pe de-o parte și masa taximetriștilor nemulțumiți – pe de altă parte.
Și, întrucât tot vorbim de taximetrie, să mai punctăm o nemulțumire a lor: activitatea de la Aeroport. Unde o firmă apropiată de epoleți face legea. Junglei. Cu monopl pe accesul în incintă și cu tarife de 5 ori peste cele practicate de majoritatea firmelor de taximetrie. E drept, cine nu cască ochii, cască punga…dacă tariful e la vedere….Dar despre acestea mai încolo…