Locuitorii municipiului Cluj-Napoca s-au obişnuit să comande online de mâncare în timpul săptămânii de lucru, la birou, sunt mari amatori de pizza sau mâncare românească, în special ciorbe, pe care le servesc începând cu ora 12:00.

Potrivit informaţiilor foodpanda România, cea mai mare platformă de comenzi de mâncare, prezentă şi în Cluj-Napoca, comanda medie plasată online de clujeni se ridică la circa 45 lei.

Datele foodpanda arată că, după bucureşteni, care cheltuiesc, în medie, 60 de lei pe mâncarea comandată
online, clujenii urmează în topul celor mai mari comenzi medii plasate pe platformă, cu 45 de lei cheltuiţi
pe comandă. În 2014, aceasta se ridica, în Cluj-Napoca, la 40 de lei

În ceea ce priveşte orele şi zilele cu cele mai multe comenzi plasate online pe foodpanda, majoritatea se
înregistrează în timpul săptămânii lucrătoare, în intervalul orar 12:00 – 12:30. Dacă vineri şi sâmbătă sunt
zilele cu record de comenzi în Cluj-Napoca, lunea se înregistreză cele mai puţine, având în vedere că
angajaţii preferă să mănânce la birou ce au gătit peste weekend, acasă.

„După Capitală, unde raportăm cele mai multe şi mai mari comenzi de mâncare, Clujul este al doilea oraş ca
importanţă şi rată de fidelizare a consumatorilor foodpanda. Este, ca şi Bucureştiul, un oraş cosmopolit,
extrem de activ şi foarte obişnuit cu tot ce înseamnă online, de la informaţie, la produse şi servicii mult
mai simplu de obţinut pe cale digitală, inclusiv mâncarea”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager
foodpanda România.

Potrivit acestuia, printre cele mai comandate feluri de mâncare de către clujeni se numără toate
sortimentele de pizza, mâncarea orientală, cu shaorma în top, dar şi felurile tradiţional româneşti, în
special ciorbe. Condițiile meteo reprezintă un alt factor important care influențează obiceiul de consum al
clujenilor. Cu cât vremea este mai răcoroasă sau ploioasă, cu atât cresc comenzile online, nu doar la birou,
dar şi acasă, plasate seara, după ora 17:00.

Foodpanda este prezentă în Cluj-Napoca de la începutul lui 2013, unde numără, în prezent, peste 33 de
restaurante partenere.