Sunteti aici:AdministrativCentura de SUD, soluția utopică a lui Boc pentru traficul din Cluj-Napoca

Centura de SUD, soluția utopică a lui Boc pentru traficul din Cluj-Napoca

Publicat in data

Primarul Emil Boc nu se dezminte și înaintea alegerilor locale anunță un nou proiect mare de infrastructură pentru Cluj-Napoca: Centura de sud.

Potrivit lui Emil Boc, acest proiect ar putea avea un prim termen anul 2020. După ce a anunțat că se studiază posibilitatea realizării unei linii de metrou, edilul a dezvăluit în cadrul unei emisiuni radio că în 2020 se va putea circula pe primii kilometri ai centurii de Sud a orașului. Acest proiect nu reprezintă o noutate, însă până în acest moment nu a existat niciun demers concret pentru realizarea lui. Este un alt proiect utopic, reluat de primarul Emil Boc odată cu noul PUG. Se dorește realizare acestui proiect, este cuprins și în masterplanul de transport, însă este vorba de un proiect greu, scump și care se va întinde pe mai mulți ani.

”Cntura de Sud porneste de la Nodul N din Manastur, traverseaza Calea Turzii si iese la nodul de centura de la Apahida- Valcele, prin spate pe la Selgros. Ar avea intrari spre Cluj-Napoca. Am salva foarte mult pentru cei care vor să tranziteze Clujul. Niciodata in Romania un asemenea proiect nu se face din bugetul local. Ar trebui sa lucram 50 de ani din bugetul local pentru o asemenea centura. Nici bugetul Clujului pe doi ani nu-ti ajunge, adică 500 de milioane de euro”, a declarat primarul Emil Boc

Susținere de la Guvern pentru centura de Sud

Premierul Dacian Cioloș și vicepremierul Vasile Dâncu au oferit asigurări în ultima lor vizită la Cluj că această centură este cuprinsă în masterplanul de transport și se vor căuta resurse pentru finanțare.

”Am discutat despre proiectele locale care așteaptă o susținere într-un fel sau altul și din partea Guvernului. Domnul primar Boc ne-a vorbit despre centura metropolitană Cluj care să facă legătura și cu Autostrada și să decongestineze partea de transport marfă din oraș. Această centură este inclusă în masterplanul de transport pe care Guvernul urmează să îl adopte. Primarul Emil Boc a vrut să se asigure că rămâne o prioritate în masterplan. Vom vedea cum vom putea să și finanțăm acest proiect. L-am asigurat că cel puțin din perspectiva noastră proiectul va rămâne în masterplan. Am înțeles importanța și semnificația lui pentru Cluj”, a declarat Dacian Cioloș

Reperezentanții comisiei de transport din Parlamentul European vin la Cluj

Centura de Sud a fost cuprinsă în Masterplanul de Transport, astfel că primarul Emil Boc speră să obțină finanțare europeană și guvernamentală.

Boc a invitat reprezentanții comisiei de transport din Parlamentul european pentru a discuta despre componenta clujeană a masterpanului de transport și posibilitățile de finanțare.

„I-am invitat, prin intermediul lui Marian Jean Marinescu, să discutăm despre Masterplanul de Transport al României, componenta sa clujeană. Este prima vizită a unei comisii a PE în România. Au auzit de Cluj, despre evenimentele sportive care le-am organizat şi că este al doilea oraş al ţării, după capitală”, a dezvăluit Emil Boc la Realitatea FM.

Boc se angajează să finanțeze legăturile cu cartierele

Soluția pentru decongestionarea traficului este reprezentată de această centură care să facă legătura între Mănăștur și Someșeni. Proiectul este cuprins în noul Plan Urbanistic General, în strategia de dezvoltare a oraşului pentru 2014-2020 şi în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

”Construcția centurii de sud între Mănăștur (Bucium) și Someșeni (Selgros) trebuie să devină prioritatea principală a orașului Cluj-Napoca în următorii ani. Realizarea acestui proiect permite degrevarea semnificati vă a rețelei rutiere urbane în jumătatea sudică și în partea centrală a orașului, și ca atare: (a) implementarea multor măsuri de mobilitate durabilă și (b) implementarea unor alte lucrări privind infrastructura rutieră majoră sub un trafic semnificativ redus. Este astfel necesară demararea actualizării studiilor realizate în trecut pentru această arteră, precum și a studiilor pentru proiectele conexe, astfel încât centura – precum şi proiectele conexe – să poată fi realizate în perioada 2017 – 2019”, se menționează în PUD.

Primarul Emil Boc este conștient că doar cu ajutor financiar de la Guvern poate realiza un asemenea, proiect.

“O astfel de lucrare este foarte costisitoare, iar propunerea mea este ca noi să construim drumurile de legătură, iar centura propriu-zisă să fie finanţată de Guvern aşa cum s-a întâmplat şi în cazul centurilor Vâlcele-Apahida şi Bulevardul Muncii- Apahida. Noi trebuie să ne ocupăm şi de expropieri. Deţinem mai puţin de 5% din proprietăţile de pe traseu, restul sunt private. Întâi trebuie să facem indentificările cadastrale pe întreaga porţiune, apoi să apropbăm un nou PUZ pentru centură şi să facem studii de finanţare. Valoarea exactă a lucrării o va da studiu de fezabilitate”

Cele trei drumuri de legătură ale centurii cu cartierele sunt estimate la: 5.3 milioane de euro legătura cu Zorilor-Mănăştur; 3 milioane legătura cu Mănăştur şi 3.15 milioane legătura cu Gheorgheni.

Clujenii sunt sceptici și cer soluții concrete

”Construcția centurii Vâlcele-Apahida a durat mai bine de 5 ani, în condițiile în care nu au fost probleme cu exproprierile. Chiar vrea să ne vândă gogoașa ca în 4 ani se va realiza o centură urbană în condițiile în care numai procesele pentru exproprieri vor dura ani buni? Plus construcția pe un teren asemănător celui de la centura Vâlcele-Apahida. Boc nu mai are niciun respect fata de clujeni”, a transmis unul dintre clujeni

Cluj Napoca este un oraș sufocat de mașini. La orele de vârf traficul este infernal iar nervii clujenilor sunt puși la încercare. Zeci de sesizări au fost depuse, dar problema nu a fost rezolvată. Clujul are nevoie de soluții viabile, concrete și care pot fi realizate într-un timp cât mai scurt.

Dintotdeauna s-a știu că varianta ideală pentru Cluj este reprezentată de o centură care să facă legătura între Mănăștur și Someșeni, însă acest proiect necesită mult timp și mulți bani. Vor fi necesare o serie de expropieri care necesită timp, terenul va trebui pregătit, astfel că așa cum a declarat și primarul Emil Boc un termen foarte optimist este anul 2020. Adică taman la sfârșitul mandatului, în cazul în care Boc va fi reales în 5 iunie.

Iar până atunci? Care este soluția de rezervă, soluția temporară. Clujenii vor fi nevoiți să aștepte finalizarea unui proiect greu realizabil timp în care își vor pierde timpul blocați în traficul din Cluj-Napoca?

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – 1

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

Video: Politicienii bogați din Turda și legaturile lor

Turda, municipiul unde politicienii aflați la putere și familiile lor fac afaceri mega profitabile   Astăzi,...

Alte articole

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Manastirea Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril – 2

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL – 1

MĂNĂSTIREA SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIL, anunță publicul interesat asupra declanșării etapei de încadrare...