Boc și Cristea, dispută electorală pe un proiect fantezist: metroul clujean

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, are obiceiul a a lansa în campaniile electorale proiecte fanteziste, care nu au niciun temei practic, dar care sună bine pentru urechile alegătorului clujean.

În acest an, Boc a lansat ipoteza potrivit căreia s-ar face anumite analize pentru a verifica oportunitatea unei linii de metrou care să străbată orașul de la Nord la Sud, respectiv din Florești , de la Polus până la Aeroport. Astfel, după soluții precum tunel pe sub oraș sau Someș navigabil, ideea metroului revine ca subiect de actualitate.

”Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuţie măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus şi până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aş putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraş cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu şi lung” a declarat Emil Boc

Principalul contracandidat la funcția de primar, Aurelia Cristea, îl acuză pe edil că prezintă clujenilor gogoși electorale, fără perspective de finanțare.

”În contextul în care primăria are restanţe serioase la gestionarea unor investiţii mult mai mici precum pistele de biciclete sau proiectul de ticketing, domnul Boc visează la investiţii megalomane fără perspective reale de finanţare. Primarul Emil Boc anunță electoral metroul ca idee fezabilă, care este analizată de specialiști, în condițiile în care în Planul de Mobilitate Urbană a fost exclusă soluţia. De asemenea, Master Planul General de Transport al României nu oferă în următorii 7 ani perspective de finanţare bugetară sau din fonduri europene pentru un proiect de miliarde de euro”, a declarat Aurelia Cristea

În replică, primarul a declarat că el nu a făcut promisiuni, doar a specificat că se fac analize pentru a vedea dacă acest proiect se pretează pentru Cluj, ca o soluție pe termen lung.

„Eu am răspuns doar la o întrebare, nu am venit să spun că mâine facem metrou. Am precizat că există discuţii legate de costuri, dacă un asemenea proiect este viabil pentru un oraş de 500.000 de locuitori şi că poate fi avut în vedere pe termen lung. Am nevoie, de asemenea, de sprijin de la Guvern. Asta am spus. Nu aveam cum să avansez proiectul Metroului, pentru că știu că nu a fost inclus în Planul de mobilitate urbană. O rog pe doamna Cristea să nu dezinformeze opinia publică”, a declarat Emil Boc

Potrivit lui Cristea, declarația iresponsabilă și electorală a lui Emil Boc vine în contextul în care într-un an preelectoral declara că metroul nu este o soluție pentru că ar costa 5 miliarde de euro, deci nu „unu, două, trei sau patru miliarde de euro”, conform noilor aproximări.

Un proiect ce nu se putea realiza în 2015, are perspective în anul electoral 2016. Politicienii noștri consideră că în anii electorali tot ce zboară se mănâncă și orice proiect ce sună bine pentru electorat trebuie luat în calcul. Ciorbele reîncălzite reprezintă o strategie menită să atragă voturi.

„Ne trebuie o alternativă la ceea ce avem acum. Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitantate, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm. Metroul nu este sustenabil la o populație de jumătate de milion de oameni și la un buget de 210 milioane de euro cât are Clujul. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă. Ar costa 5 miliarde de euro” – afirma Emil Boc în 2015

Aurelia Cristea îi amintește lui Emil Boc că nici celelalte proiecte fanteziste, monorail, tunel sub oraș sau Someș navigabil nu au fost luate în considerare ca soluții fezabile de către specialiștii care au realizat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca.

” Primarul Emil Boc apelează în fiecare ciclu electoral la fantezii demagogice pentru a îndepărta cetățenii de la problemele curente de trafic ale orașului, rămase nerezolvate de la un mandat la altul. Când nu este avansată ideea unui metrou, este anunțată în ani electorali proiectul unui tunel pe sub oraș. Sau sunt promise bombastic soluții nefezabile economic ca ideea de monorail ori a unui Someș navigabil, în condițiile în care trendurile la nivel mondial sunt de renaturalizare a râurilor din marile orașe. În ciuda invocării specialiștilor care ar propune metrou, monorail, tunel sub oraș sau Someș navigabil, aceste idei sunt produsul fanteziei unui primar iresponsabil. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca, realizat în parteneriat cu municipalitatea și gândit ca proiecție până în anul 2030, nu propune nici una dintre aceste soluții„ a declarat Cristea

Proiectele fanteziste ale primarului Emil Boc sunt cunoscute de toată lumea. Nu reprezintă o noutate, la fel ca și alte proiecte pe care Boc le aduce în discuție în fiecare an electoral, așa cum Cluj Manifest le prezenta în numerele anterioare.

Aurelia Cristea, în calitatea sa de contracandidat ar trebui să se concentreze mai mult să vină cu alte soluții viabile și nu să se lanseze în dispute cu actualul primar. Emil Boc este favorit pentru câștigarea unui nou mandat, astfel că atât Cristea cât și ceilalți contracandidați trebuie să vină cu proiecte și soluții concrete pentru rezolvarea problemelor clujenilor, și pe care actualul primar nu le-a găsit.

Avantajul lui Boc este că de bine de rău sunt anumite proiecte vizibile pe care le-a realizat pentru clujeni. El are cu ce să iasă în față. Ceilalți candidați sunt nevoiți nu doar să scoată în evidență minusurile administrației lui Boc, ci să propună soluții. Campania electorală nu trebuie dusă împotriva lui Boc ci trebuie dusă pentru clujeni, cu proiecte fezabile, cu alternative și soluții.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii