Sunteti aici:AdministrativSeparatoarele de sens din județul Cluj, un pericol pentru șoferi

Separatoarele de sens din județul Cluj, un pericol pentru șoferi

Publicat in data

În prima parte a anului 2017 a fost prezentată situația proiectelor derulate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru modernizarea infrastructurii rutiere cu scopul creșterii siguranței rutiere (insule de calmare, separatoare de sens) pe DN 1 în zona localităților Tureni, Vâlcele, Feleac și altele.

Mulți locuitori au criticat aspru aceste măsuri, în primul rând din cauza separatoarelor fizice (garduri) care au rupt practic în două localitățile vizate, accesul dintr-o parte în alta devenind un calvar. În plus, s-au petrecut numeroase accidente în aceste zone. În urma escaladării situației în spațiul public, Ștefan Ioniță (Directorul General CNAIR) a declarat că lucrările sunt executate prost, produc disconfort participanților la trafic și că a decis stoparea lor până la stabilirea unor soluții de corectare în urma unui audit de siguranță rutieră.

De la acea declarație a lui Ștefan Ioniță a trecut aproximativ un an, timp în care interesul pentru acest subiect a dispărut. Șantierele zac abandonate, iar lucrările nefinalizate și semnalizarea provizorie produc disconfort și sunt un pericol permanent pentru șoferi și localnici. Astfel că am avut numeroase accidente soldate cu decese și degradări continue ale infrastructurii drumului național. În ultimele 12 luni nu s-a schimbat absolut nimic.

Datele oficiale CNAIR dau proiectele la un progres fizic de peste 60%, respectiv 80%, însă stadiile financiare sunt abia la 16%, respectiv 17%. Poate și acesta este unul dintre motivele pentru care Ștefan Ioniță a uitat complet de ele, mobilizarea în teren fiind una pe măsura atenției acordate.

Asociația Pro Infrastructura solicită conducerii CNAIR să deruleze corespunzător aceste proiecte nu doar când există o presiune publică ridicată, ci în mod continuu! O companie de drumuri care își dorește să implementeze investiții de miliarde de euro (cum ar fi autostrăzile montane), ar trebui să fie capabilă să ia o decizie, în mai puțin de un an de zile, referitoare la câteva insule de calmare și borduri de pe mijlocul unui drum.

INTRA IN DISCUTIE

Ultimele articole

Câmpia Turzii. Cum se construiește ilegal cel mai mare bloc de după Revoluție

Familia unuia dintre cei mai bogați oameni din Câmpia Turzii s-a gândit să ridice...

UNTOLD 2022 EXCLUSIV: Ce maneliști vor fi pe main stage?

Momentele surpriză pregătite de către organizatorii Untold vor face ca ediția din 2022 să fie de neuitat!

Cum au crescut prețurile la chirii pe cartiere

Site-ul Ceasul Cetății a observat că au crescut prețurile la chirii, imediat după revenire...

Nelson Mondialu și oda pentru Emil Boc (video)

Pe 50.000 de vizualizări are până acum oda, Emblema Romaniei, lui Nelson Mondialu, care...

Alte articole

Câmpia Turzii. Cum se construiește ilegal cel mai mare bloc de după Revoluție

Familia unuia dintre cei mai bogați oameni din Câmpia Turzii s-a gândit să ridice...

UNTOLD 2022 EXCLUSIV: Ce maneliști vor fi pe main stage?

Momentele surpriză pregătite de către organizatorii Untold vor face ca ediția din 2022 să fie de neuitat!

Cum au crescut prețurile la chirii pe cartiere

Site-ul Ceasul Cetății a observat că au crescut prețurile la chirii, imediat după revenire...