Marșul Bicicliștilor Clujeni

Clubul de Cicloturism Napoca (CCN), sub egida Federaţiei Bicicliştilor din România (FBR), organizează sâmbătă, 17 februarie 2018, la Cluj-Napoca o nouă ediţie a Marşului Bicicliştilor Clujeni (a 125-a din seria lunară începută în septembrie 2007 în continuarea celei anuale începute de CCN în 1998).

Sunt bineveniţi orice biciclişti clujeni. Întâlnirea participanţilor va fi în piaţa Unirii, la ora 11:00. Marşul va dură circa o oră şi jumătate şi va străbate zona centrală şi pericentrala a Clujului şi cartierele Gheorgheni, Mărăşti şi Grigorescu. Prognoza meteo este de amestec de nori şi soare, cu temperaturi în jur de zero grade, fără precipitaţii, deci condiţii bune pentru pedalat hivernal.

Traseul concret este: Piaţa Unirii – Bd. Eroilor – p-ta A.Iancu – p-ta Ştefan Cel Mare – p-ta Baba Novac – str. Milton Lehrer – p-ta T.Cipariu – bd.N.Titulescu – str. Unirii – str.Al. Vaida-Voevod – bd.21 Decembrie 1989 – p-ta Avram Iancu – str. Cuza Vodă – p-ta M.Viteazu – str. I.P.Voitesti – str. Dacia – str. Gen. Dragalina – bd.1 Decembrie 1918 – pasarela peste Somes – pista biciclete mal Somes – str. Uzinei Electrice – str. Stadion – Parcul Central S.Bărnuţiu – str. E.Isac – str.P.Maior – p-ta L.Blaga – str. Napoca – p-ta Unirii.

Este o nouă ocazie de a reaminti autorităţilor locale, publicului şi presei de nevoia promovării utilizării bicicletei ca o componentă esenţială a mobilităţii urbane durabile şi alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun şi deplasarea pietonală.

Marşul este legat şi de faptul că Primăria clujeană a dezactivat total serviciul de biciclete comunitare Clujbike şi continuă să nu rezolve gravele carente de semnalizare rutieră a infrastructurilor pentru biciclete (de exemplu banda comună cu transportul public de la Primărie spre cart. Mărăşti, pe str. Memorandumului şi bd.21 Decembrie), insista să facă benzi comune pentru biciclete şi transportul public mult prea înguste ca să fie fezabile, nu renunţa la politica de îngustare a trotuarelor, nu reface pistele degradate şi multe promisiuni probiciclistice au rămas în continuare doar pe hârtie şi unele dintre cele realizate sunt în stare precară ca marcaje, plus de calitate redusă prin lipsa de continuitate şi de lăţime inadecvate etc.

Totodată, marşul este, ca de obicei, şi un prilej de contact, cunoaştere şi pedalare împreună a bicicliştilor clujeni, o ocazie de împărtăşire de opinii, de găsit colegi de excursii sau surse de echipament specific, de schimb de experienţă pe tema magazinelor şi service-urilor de biciclete şi alte teme de interes şi de cunoaştere de noi trasee urbane.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare