Sunteti aici:SocialCalea Mănăștur va intra  în „era modernizării” cu semafoare și benzi dedicate pentru transportul public

Calea Mănăștur va intra  în „era modernizării” cu semafoare și benzi dedicate pentru transportul public

Publicat in data

O etapă semnificativă din cadrul proiectului de extindere a Căii Moților-Mănăștur din Cluj-Napoca este acum în curs de finalizare, cu punerea în funcțiune a semafoarelor de pe Calea Mănăștur începând cu data de 5 octombrie.

Primarul Emil Boc a anunțat această evoluție importantă, subliniind că șoferii care vin dinspre Calea Mănăștur vor putea vira spre stânga pe strada Oțetului. Această modificare vine ca parte a proiectului mai amplu de modernizare a infrastructurii rutiere, inclusiv a semaforizării, care a fost planificată să fie finalizată până în decembrie.

„Dăm în funcțiune instalația de semaforizare de la intersecția străzilor Calea Mănăștur – Oțetului, Calea Mănăștur – Mărginașă. Intră în fază finală proiectul de pe Calea Moților – Mărginașă, inclusiv semaforizarea care trebuia să fie gata până în decembrie, iată că reușim să o aducem mai devreme și să o dăm în folosință. Atenție, de astăzi îi rog pe toți care sunt în trafic să respecte semaforizarea (…) Vom regla în funcție de trafic timpii de semaforizare și ca noutate este permiterea virajului de pe Calea Mănăștur spre strada Oțetului, adică din Mănăștur spre Sala Polivalentă”, a declarat primarul Emil Boc într-o intervenție la un post de radio local.

Primarul a mai dezvăluit planurile pentru viitorul transportului public în Cluj-Napoca în cadrul unei conferințe de presă din primăvara acestui an. El a subliniat importanța priorizării transportului public și a oferit detalii cu privire la implementarea unui sistem de benzi dedicate pentru transportul în comun pe axa Mănăștur – Mărăști.

Conform declarațiilor primarului, proiectul benzilor dedicate pentru transportul public va deveni o realitate după finalizarea integrală a lucrărilor de extindere pe axa Moților-Mănăștur, probabil începând cu anul 2024. El a explicat că restricțiile de trafic din zona fostei Fabrici de Bere au reprezentat o piedică semnificativă pentru implementarea unei linii de transport public dedicate în trecut.

„Obiectivul nostru este ca transportul public să aibă prioritate în oraș. Sugrumarea din zona fostei Fabrici de Bere reprezenta un impediment substanțial pentru a putea veni cu o linie dedicată de transport public. Cel mai probabil, după finalizarea acestui tronson, anul viitor, să putem trece la implementarea unei linii dedicate pentru transportul în comun pe axa Mănăștur – Mărăști,” a declarat Emil Boc în luna mai 2023.

Proiectul de extindere a Căii Moților-Calea Mănăștur, care face parte din această strategie de îmbunătățire a mobilității în oraș, include următoarele investiții majore:

  • Patru benzi de circulație pe Calea Mănăștur, cu o lățime de trei metri liniari, iar la intersecția cu strada Mărginașă se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • Trei benzi de circulație pe strada Mărginașă cu o lățime de 2,90 metri liniari;
  • Patru benzi de circulație pe strada Oțetului cu o lățime de 3 metri liniari, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație;
  • Patru benzi de circulație pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, cu o lățime de 3 metri liniari;

Sursa: monitorulcj.ro

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Dragoș Rusu, povestea unui succes antreprenorial realizat cu inima

Într-o lume în care falsitatea și măștile sunt la ordinea zilei, iar promovarea de...

VIDEO: Centura Câmpiei Turzii: Promisiune sau realitate? Se dezvoltă orașul?

Câmpia Turzii are nevoie urgentă de o centură ocolitoare sau de un drum de...

Între abuzuri și promisiuni: cine conduce fotbalul clujean?

Pe data de 31 mai vor avea loc alegerile pentru funcția de președinte al...

Cine controlează Turda? Adrian Nap se vinde baronului Matei?

Adrian Nap promitea în campanie că va elibera Turda de clanul Matei și se...

Alte articole

Dragoș Rusu, povestea unui succes antreprenorial realizat cu inima

Într-o lume în care falsitatea și măștile sunt la ordinea zilei, iar promovarea de...

VIDEO: Centura Câmpiei Turzii: Promisiune sau realitate? Se dezvoltă orașul?

Câmpia Turzii are nevoie urgentă de o centură ocolitoare sau de un drum de...

Între abuzuri și promisiuni: cine conduce fotbalul clujean?

Pe data de 31 mai vor avea loc alegerile pentru funcția de președinte al...