taxiuri electrice

Primarul Emil Boc propune modificarea legislației naționale în așa fel încât să permită municipiilor eliberarea unui număr suplimentar de autorizații de taxi pentru 100-200 de taxiuri electrice.

„După autobuze, troleibuze, tramvaie, dorim să încurajăm inclusiv taximetrele să înceapă să fie electrice. Astăzi, noi nu avem cadru legal pentru a emite autorizații de taxi pentru taximetrele electrice. Vom propune ca legislația națională să fie modificată pentru a suplimenta numărul de autorizaţii de taxi pentru taxiurile electrice. Astăzi legislația specifică faptul că avem o cotă standard de 4 taximetre la 1000 de locuitori, deci ar trebui să avem 1.300 de autorizații. Când a apărut legea, erau 3.000 de taximetre și legea lăsa posibilitatea să cobori la 1.300 prin neemiterea unor autorizații noi. Azi avem în jur de 2.500 de licențe, deși legal ar trebui să avem 1.300. Legea nu ține cont de particularitățile marilor aglomerări urbane. La Cluj-Napoca nu este suficient. Azi avem 2500 de autorizații și tot sunt insuficiente. dacă ajungem la 1300 nu se va face față în oraș. Noi propunem o suplimentare de 100-200 de taximetre electrice la comunităţi peste 300.000 de locuitori”, a declarat Emil Boc.

Până la modificarea legislației, primarul Emil Boc a anunțat că la nivel local toate licențele de taxi ce se retrag să fie acordate ulterior doar pentru taxiuri electrice.

”Prima măsură pe care o vom aplica este ca acele licenţe care se retrag pentru diverse motive, acelea să fie date taximetrelor electrice. Nu sunt foarte multe autorizaţii de taxi care se retrag, dar acelea vor fi date doar taximetrelor electrice. Este un prim semn că la Cluj şi acest domeniu trebuie să evolueze spre un mediu nepoluant”, a completat Boc.