După exercitarea operațiunii de vot ce privea eliberarea din funcție a
dlui. Ioan Oleleu, vicepreședintele CJ Cluj, paradoxal a fost întocmit
un amendament (amendamentele se realizează înainte de vot și nu după)
care privea abrogarea hotărârii de demitere inițială, acesta producând
efecte după încetarea suspendării generată de litigiul pe rol. Chiar
dacă au schimbat sintagma de “eliberare din funcție“ cu cea de
“revocare” din punct de vedere juridic produce aceleași efecte juridice.
Eludarea informațiilor cu ceea ce este cert.

Pe lângă faptul că amendamentul trebuia realizat înainte de vot, în
amendament se face referire la hotărârea de consiliu 161 și nu la
hotărârea de consiliu 169.

Totodata acest proiect de hotărâre privind revocarea domnului Oleleu a
primit aviz de nelegalitate din partea aparatului de specialitate ceea
ce întărește și mai mult suspiciunea de ilegalitate.

Conform prevederilor legale, atribuții de președinte poate să primească
doar un vicepreședinte în funcție iar la data și ora aprobării hotărârii
prin care dl. Mihai Seplecan primește atribuțiile de președinte nu era
redactată hotărârea de Consiliu Județean prin care era numit
vicepreședinte, pentru a putea fi comunicata, deoarece actele
administrative cu caracter individual intră în vigoare de la data
comunicării sub semnătura, destinatarului așadar dl. Seplecan nu putea
primi atribuții de președinte al Consiliului Județean Cluj.

În momentul când dl. Vákár István va semna Hotărârea și va lua la
cunoștință de preluare a atribuțiilor, de către dl. Mihai Seplecan, din
punct de vedere legal, nimeni nu mai are atribuții de președinte la
Consiliul Județean Cluj iar blocajul instituției va deveni total.

Pentru proiectele europene desfăsurate în acest moment, responsabilii
sunt obligați să anunțe în regim de urgență numele ordonatorului de
credit. Astăzi, aceștia se întreabă care este acel reprezentant al
ordonatorului de credit pentru că o comunicare greșită a acestuia ar
avea repercursiuni incalculabile pentru proiectele desfășurate.

În ședința trecută au fost votate un număr important de hotărari de
Consiliul Județean de maximă importanță cum ar fi cele de patrimoniu iar
documentele de transpunere în practică a acestora trebuie semnate de
ordonatorul principal de credit și aici ne punem întrebarea ce se va
întâmpla cu aceste hotărâri, când își vor găsi aplicabilitatea și dacă
ele nu vor produce alte efecte negative pentru Consiliul Județean și
instituțiile subordonate, având în vedere lipsa ordonatorului principal
de credit.

Mai mult se pune problema după obținerea avizului de la ministerul
finanțelor privind garantarea creditului în cazul pistei, din partea
Consiliul Județean, (ordonatorul principal de credit trebuind să avizeze
garantarea), cine va fi ordonatorul principal de credit.

Biroul de presă PSD Cluj

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.