strada buna ziua

În Cluj-Napoca în ceea ce privește haosul imobiliar nu mai există nicio noutate. Parcă expresia ”blocuri între case” a fost inventată chiar la Cluj.

Una dintre străzile cu cele mai mari probleme de trafic este strada Bună Ziua, stradă care, potrivit viceprimarului Dan Tarcea este în proiect de a fi lărgită. Inițiativa primăriei este lăudabilă, însă ce este de criticat este faptul că au autorizat construcția a două blocuri de locuințe de 10 etaje înainte să fie finalizate măcar studiile pentru proiectul de lărgire a străzii.

”Muncim încă de anul trecut la acest proiect. Pentru realizarea unui proiect partea de lucrare efectivă reprezintă 25% din muncă. Restul de 75% reprezintă documentațiile, licitațiile pentru proiectare, pentru caietul de sarcinii. Există un studiu de trafic care ne spune că 97% din strada Bună Ziua este blocată, suntem aproape de colaps. Ampriza străzii Bună Ziua va avea 16 metri, am luat în calcul doar de la strada Trifoiului până la intersecția cu Calea Turzii. Acolo trebuie avute mai multe soluții în vedere. Trebuie studiat traficul nu doar de pe strada Bună Ziua ci și de pe strada Mihai Românului, Mozart sau Fagului și ieșirea din cartierul Borhanci. Luăm în calcul propunerea domnului senator Marius Nicoară de a institui sens unic pe o parte din străzi. Facem studiu de fezabilitate și un PUZ de circulație. Noi nu facem acest proiect pentru unii sau alții care locuiesc pe strada Bună Ziua. Acest proiect este necesar deoarece avem o situație reală, clară de blocaj. Dacă vrem să dezvoltăm zona și să oferim un confort oamenilor care locuiesc acolo trebuie să venim cu soluții. Nu este o zonă singulară. Mai sunt și alte zone asupra cărora trebuie să ne aplecăm, cum ar fi lărgirea străzii Câmpului.  Vrem să realizăm un sens giratoriu la intersecția Bună Ziua cu Trifoiului. Așteptăm să ne predea CNAIR strada ca să putem demara exproprierile. Putem să pornim indicatorii tehnico-economici și să stabilim pentru fiecare proprietar bucata de teren necesară.

Susținuți de Asociația pentru Protecția Urbanistică a Clujului, locuitorii din zonă au cerut Consiliului local revocarea PUZ-ului prin care în 2010 s-a aprobat construirea a două blocuri în zona Trifoiului-Bună Ziua. Pe bună dreptate, riveranii au susținut că rețelele de drumuri nu va susține traficul suplimentar. Potrivit documentațiilor de urbanism, ar fi nevoie de patru benzi și trotuare pe strada Bună Ziua pentru a suporta traficul. Nimeni nu și-a asumat la momentul autorizării construcției, în iunie 2016, rezolvarea problemelor de trafic. Din acest motiv, vecinii au solicitat oprirea lucrărilor până la rezolvarea acestei probleme, așa cum ar fi fost normal. Consiliu local a respins cererea, iar proiectul continuă.

”S-a cerut autorizație de construire pentru patru blocuri, am autorizat două blocuri. Am fost dați în judecată de vecini pentru autorizarea a două blocuri și de constructor pentru neautorizarea a patru blocuri. Vedem ce va decide instanța”, a menționat viceprimarul Dan Tarcea

Ulterior Primăria Cluj-Napoca  anunțat că demarează proiectul de lărgirii a străzii Bună Ziua. Oare dacă nu ar fi dat autorizațiile de construcție pentru blocurile de 10 etaje, s-ar fi realizat acest proiect atât de repede? Oricum este tardivă inițiativa, având în vedere că încă nu a fost predată către Primărie strada aflată în administrarea CNAIR. Tot ce pot locuitorii din zonă să spere este că municipalitatea se va mișca mai repede decât constructorul, care deja a scos la vânzare apartamentele.

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că se dorește vitalizarea cartierului Bună Ziua care acum este doar un dormitor. Această zonă s-a dezvoltat în mod haotic, fiind construite doar blocuri de locuit, fără alte facilități. Zona are probleme grave de infrastructură în ceea ce privește căile de acces, se confruntă cu lipsa școlilor sau a grădinițelor.

”Ne dorim să găsim spațiu și pentru școală și grădiniță ca să transformăm cartierul Bună Ziua dintr-un dormitor într-un cartier activ, să facilităm construcția de magazine, parcuri, școli și grădinițe”, a declarat Dan Tarcea