Primăria Cluj-Napoca a depus cereri de finanțare de peste 100 de milioane de euro pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș: 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie.

Am depus proiecte de peste 150 de milioane de euro deoarece există posibilitatea ca resurse suplimentare europene să fie accesate pentru această dimensiune nepoluantă. Există multe orașe, nu doar capitale în Europa care și-au propus să aibă complet transportul public nepoluant în oraș. Poluarea și mediul reprezintă priorități importante în marile orașe europene, în orașe preocupate de calitatea vieții oamenilor de acolo. Lumea se schimbă, exigențele cresc, oamenii doresc să aibă acces la spații de agrement, la spații pietonale, la spații unde să se poată mișca, fie pe jos fie cu bicicleta și să utilizeze transportul public. Acest transport public nepoluant. În UE două treimi din populație trăiește în orașe. În România încă suntem sub medie, dar direcția este una accelerată. Doar în zona Clujului oamenii în mod accelerat vin și se mută spre oraș. Clujul este un magnet și ne-am preocupat să depunem la timp aceste proiecte europene pentru a avea în Cluj-Napoca mijloace de transport de ultimă generație, nepoluante pentru a ține cont de calitatea vieții, pentru a proteja sănătatea clujenilor și pentru a fi în concordanță cu ceea ce se întâmplă în lume. Doar așa orașul poate fi competitiv pe termen mediul și lung. Am depus cereri pentru 30 de autobuze electrice, pentru 50 de troleibuze și 24 de tramvaie am depus cerere de finanțare, suplimentar față de cele 11 autobuze electrice care vor veni în luna mai la Cluj-Napoca”, a declarat primarul Emil Boc.

Primarului Boc consideră că este nevoie de o legislație la nivel național care să reglementeze folosirea mașinilor poluante în oraș.

După eliminarea taxei de mediu și venirea în țară a rablelor tot o legislație națională trebuie să impună restricționări drastice cu privire la modul de utilizare a mașinilor. Inspecția tehnică este înăsprită foarte mult, astfel încât încet să eliminăm cimitirul vechilor mașini din marile orașe. Avem nevoie de o legislație care să reglementeze acest aspect deoarece azi, din nefericire, ne-am transformat în cimitir al mașinilor poluante. Clujul este afectat direct de această politică a statului român de eliminare a taxei de mediu și care a permis aducerea oricăror tipuri de mașini în țară, indiferent de gradul de poluare”, a declarat Boc.

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public vor susține și din resurse proprii, pe lângă fondurile europene disponibile, trecerea la un transport public nepoluant în oraș, după modelul orașelor europene cu politici publice de susținere a transportului public nepoluant.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.