Primăria Cluj-Napoca și-a propus să reabiliteze în anii următori toate podurile din oraș. În acest moment, cele mai avansate sunt Podul Porțelanului și Podul Fabricii. În cazul Podului Porțelanului a fost adjudecată licitația de execuție, însă există o contestație, iar pentru Podul Fabricii în zilele următoare va fi desemnat câștigătorul licitației. În cazul în care nu există alte contestații, lucrările de execuție la aceste poduri vor demara cât mai curând.

”În acest moment Podului Porțelanului a fost licitat inclusiv în ceea ce privește execuția. Din păcate există o contestație, aștetptăm răspunsul de la CNSC pentru a vedea dacă atribuim contractul. Podul Fabricii este licitat pentru execuție, în acest moment s-au mai cerut clarificări pentru oferta financiară, dacă totul decurge bine în cel mai scurt timp va fi adjudecat și va demara execuția”, a declarat city-managerul Gheorghe Șurubaru.

Podul Fabricii va dura minim 18 luni pentru că este o lucrare mare, este foarte lung respectivul pod. Sperăm să avem în această săptămâna declarat câștigătorul, în cazul în care nu vom avea contestații, vom putea trece la executarea lucrărilor”, a completat și viceprimarul Dan Tarcea.

Podul Garibalidi se află în faza obținerii autorizației de construire. Unul dintre cele mai importante și circulate poduri din oraș nu se va închide pe perioada lucrărilor, circulația se va desfășura pe o bandă.

În cazul Podului Garibaldi așteptăm să obținem autorizația de construire după care să trecem la lucrarea de execuție. Podul Garibaldi nu va fi închis, se va închide doar câte o bandă pe rând”, potrivit lui Tarcea.

Pentru podurile Locomotivei și Nodul N primăria a obținute deja autorizațiile de contruire și se în acest moment are loc finalizarea caietelor de sarcini.

Mai avem două poduri avansate, Podul Locomotivei, cel care traversează calea ferată de la gară și Nodul N. Pentru ambele avem autorizație de contrucție, finalizăm caietele de sarcini și le scoatem la licitație pentru execuție”, a declarat Șurubaru.

Alte patru poduri sunt în faza de pregătire și se lucrează la obținerea documentațiilor.

Mai avem poduri în pregătite, Podul de la Calvaria și Podul Aurel Vlaicu unde lucrăm la caietul de sarcini pentru proiectare și podul Traiav Vuia unde pregătim documentele pentru pașii următori”, a menționat Șurubaru.

”Podul Răsăritului este în faza studiului de fezabilitate, acesta va face legătura între strada Oașului și Piața 1 Mai și va decongestiona extrem de mult traficul din zona respectivă. Odată ce vom face și acest pod vom putea face un nou drum de legătura de-a lungul căii ferate care să lege zona Tăietura Turcului cu Mărăști. Pe teren este construită o biserică, fiind singura problemă majoră, și mai există o hală monument istoric și va trebui să fie găsită o soluție să treacă pe lângă acea hală”, a specificat și Tarcea

Pe lângă poduri, municipalitatea va construi și două pasaje, unul suprateran la Teietura Turcului, și unul subteran în Mărăști.

Mai putem pune în discuție un pasaj suprateran și unul subteran. Este vorba de pasajul suprateran de la Tăietura Turcului, la sfârșitul anului ar trebui să avem finalizat studiul de fezabilitate. În sfârșit s-a luat decizia în ceea ce privește Podul de la Mărăști, de la Biserica Sfântul Petru până la Podul Aurel Vlaicu. S-a luar decizia de a se merge pentru un pasaj subteran„ potrivit lui Șurubaru.