podul-locomotivei

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că Podul Locomotivei, sau podul Gării va intra în proces de reabilitare. În acest moment mai trebuie obținute câteva avize, dintre care cel mai important este cel de la CFR.

”Podul Locomotivei, Podul de la Gară se află în fază de proiectare. Ne dorim să facem piste pentru biciclete, panouri fonoabsorbante pentru a limita cât mai mult zgomotul pentru cei care locuiesc în proximitatea podului. Mai avem câteva avize de obținut, dintre care cel mai important este cel de la CFR.  În condițiile în care reușim să avem acest aviz, sperăm ca până la mijlocul anului viitor să avem autorizația de construire. Este un obiectiv important, se circulă destul de bine, dar trebuie reabilitat. Acest pod nu prezintă probleme de a cădea, le luăm din timp să nu ajungem la situația altor poduri din țară care traversează calea ferată”, a declarat Tarcea.

Linia de înaltă tensiune care se află sub Podul Locomotivei nu va fi funcțională pe perioada derulării lucrărilor. Primăria va trebui să achite către CFR diferența dintre alimentarea cu energie electrică și alimentarea cu motorină.

”Pe sub pod trece linia de înaltă tensiune de unde se alimentează locomotivele. Va trebui oprită alimentarea cu energie electrică pe perioada cât se lucrează la pod, aproximativ un an și jumătate. Este un pod mare, trebuie reabilitat, trebuie consolidat. Primăria ar trebui să plătească la CFR diferența de cost între electric și motorină sau alte surse pe care le au cei de la CFR. Vor trebui să folosească locomotive Diesel și va trebui să plătim această diferență de bani. Fiecare entitate are bugetul ei de venituri și cheltuieli. Discutăm de ruta Cluj-Huedin, sau de la Cluj spre altă localitate mai apropiată”, a declarat Dan Tarcea.

Proiectul de reabilitare cuprinde: se vor executa ziduri întoarse noi la culeea către strada Corneliu Coposu pentru a împiedica eroziunea laterală a terasamentului rampelor; se vor proteja anticoroziv aparatele de reazem metalice; se vor reface trotuarele astfel încât să existe canale tehnice pentru utilități, atât pe partea carosabilă cât și pe trotuare se va realiza o îmbrăcăminte asfaltică tip MAS; parapeții pietonali vechi, necorespunzători vor fi înlocuiți.

Valoarea totală a proiectului este de 11.520 milioane lei.

În profil transversal pasajul va avea partea carosabilă de lățime 17 m, două trotuare de 1,5 m lățime și o pistă de biciclete de 2 m lățime. Pasajul va avea prevăzuți parapeți de siguranță și pietonali.

Finanțarea investiției se face din bugetul local.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.