fraude online

Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală.

Prin  crearea primului „funcționar public virtual”, numit ANTONIA,  începând din această săptămână, clujenii vor putea alege să își înregistreze un număr de 60 de cereri, de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la una dintre primăriile de cartier.

”Începând de astăzi funcționarul public virtual, Antonia lucrează pentru clujeni. Primăria Cluj-Napoca răspunde provocărilor digitalizării, și încearcă să se ridice la nivelul așteptărilor privind diminuarea birocratizării și reducerea costurilor. În prima etapă Antonia are rolul de mediator intre cetățean și administrație, ajută cetățeanul sa câștige timp și ajută la debirocratizarea procedurilor. Cetățeanul câștigă timp pentru că nu mai stă la cozi, iar timpul de soluționare a unei cereri se reduce cu 40%. În acest moment sunt 60 de cereri ce pot fi accesate și direcționate de către cetățeni în format online. Se intră pe site-ul primăriei, categoria servicii online, cereri online și acolo sunt toate cele 60 de cereri ce pot fi formulate online. Cererile pot fi depuse fie la ghișeu, fie online. Instant, Antonia ii va da cetățeanului număr și trimite cererea la funcționarul public.  Se economisește timp și cetățeanul primește prin e-mail confirmarea numărului și poate să verifice stadiul de soluționare al cererii. Recomandăm cetățenilor să utilizeze acest serviciu. Sunt 52 de proceduri digitale pe care primăria le are în relația cu cetățenii. Sperăm că vom debirocratiza și mai mult administrația publică locală. În a doua etapă Antonia va interacționa cu cetățenii. ”, a explicat primarul Emil Boc.

            Prin accesarea butonului „Servicii online” – „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toți cei interesați pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă.

            Structura pe direcții a cererilor online în această etapă: 

            Direcția Tehnică – 9 tipuri cereri

            Direcția Generală Urbanism – 8 tipuri cereri

            Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății – 7 tipuri de cereri

            Serviciul de Interes Local pentru administrarea parcărilor –  6 tipuri de cereri

            Direcția Generală Comunicare, dezvoltare locală și management proiecte – 6 tipuri de cereri

            Direcția Economică – 5 tipuri de cereri

            Serviciul Relații cu consiliul și administrație publice – 3 tipuri de cereri

            Biroul mass-media – 3 tipuri de cereri

            Direcția Ecologie urbană și Spații verzi – 3 tipuri de cereri

            Direcția Taxe și Impozite – 3 tipuri de cereri

            Direcția Poliția locală – 2 tipuri de cereri

            Serviciul Resurse Umane – 1 cerere

            Serviciul Arhivă și Tutelă – 1 cerere

            Serviciul Registrul agricol și fond funciar – 1 cerere

            Biroul Relații Externe și Investitori – 1 cerere

            Serviciul Administrare obiective culturale – 1 cerere

            Procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcționarului public virtual ANTONIA.