„Din păcate, există tendința ca prefectul “apolitic” al județului Cluj să interpretez legea după bunul plac și să-i mute de ici, pe colo, în interesul partidului care l-a numit în funcție, pe președinții birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora. Aceste mutări se fac cu scopul expres de a încerca falsificarea rezultatelor alegerilor. Iar cum cei de la PSD sunt specialiști în interpretarea legilor în propriul lor interes, îmi revine datoria de a atrage atenția prefectului Gheorghe Vușcan să respecte litera și săirituil legi, chiar dacă pe colegii domniei sale, legea îi cam încurcă.
Deci, conform Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare şi al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, “prefecţii îndeplinesc următoarele sarcini: a) întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora, pe care le transmit spre avizare Autorităţii Electorale Permanente, până cel mai târziu cu 15 zile înaintea datei votării;”
Prin urmare, nicăieri nu scrie că prefectul are dreptul sau obligația de a-i muta pe președinții și locțiitorii acestora din scțiile de votare după interes politic dintr-o localitate în alta (să fie șefi numai simpatizanți de la partidul de guvernământ). Din contră, prin modificarea legii de către Autoritatea Electorală Permanentă, prin hotărîrea numărul 15 din 18 noiembrie 2013, care modifică condiţiile de întocmire şi avizare a listelor pe care se află persoanele care pot deveni şefi de secţii de vot, se definește categoria de “cetăţeni cu bună reputaţie în localitate”. Aceasta, precum și faptul că nu există în mediul rural suficiente persoane cu studii superioare, au dus la cele două modificări aduse de Autoritate procedurii prin care un cetăţean poate deveni şef de secţie de vot. În primul rând, se impune obligativitatea ca pretendenţii la această poziţie să fi „absolvit învăţământul general obligatoriu” (articolul 4, alineatul 3) şi, în al doilea rând, se prevede că pot ajunge pe listele cu cetăţeni din care sunt aleşi şefii de secţii de vot şi aceia care nu au mai participat la vreun scrutin din această poziţie (prin derogare, conform articolului 7, alineatul 3, unde se spune că „în procedura de avizare pot intra şi persoanele care au participat la cel puţin un program de instruire organizat de AEP”). Altceva nimic.
Motiv pentru care îl rog pe prefectul apolitic al Clujului, Gheorge Vușcan, să se învrednicească să aplice numai cât prevede legea. Să nu justifice că nu a fost avertizat.”, declara consilierul judetean, Mihai Seplecan.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.