În ceea ce privește serviciile de taximetrie, în special în zona Aeroportului, Cluj-Napoca se aseamănă cu Bucureștiul. Clienții sunt refuzați dacă șoferilor de taxi nu le convine destinația, sau taxează suplimentar față de ceea ce arată ceasul de la bord.

Clujenii reclamă serviciile de taxi de la aeroport

Aplicația pentru sesizări lansată de primărie este folosită și pentru a sesiza comportamentul unor taximetriști ce operează în zona Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Astfel, clujenii reclamă faptul că unii șoferi de taxi refuză clienții dacă o cursă este prea scurtă.

”Vreau sa fac o sesizare cu privire la serviciu de taximetrie din oras. Suntem un oras cu pretentii care am luat-o inaintea altor orase sin romania la multe capitole. Acest serviciu de taximetrie este un punct negru care nu ne face cinste. In orice tara civilizata tariful masinilor care asteapta in fata terminalului principal e unic. Celelalte masini astespta intr-un loc separat, iar cei care vor un taxi mai special se duc acolo.  Taximetristul nu intraba destinatia doar dupa ce esti in masina gata de drum. 3. Taximetristul nu-ti cere bani suplimentar pentru accesul jn parcarea aeroportului ci daca sunt astfel de taxe ele se regasesc pe bon. Taximetristul nu refuza clientii ca au o cursa prea mica de facut, aici trebuie fixata valoarea cursei minime. In Dubai spre exemplu este 12 dirhami, aproximativ 14 lei. 5. Taximetristii nu te refuza ca ai multe bagaje pentru ca in principiu cine calatoreste are bagaje”, potrivit unui clujean.

”Șoferii Activ Taxi nu accepta în zona aeroportului alt client inafara de cetățeni străini. Probabil pentru a ii stoarce de bani. În același timp șicaneaza pe ceilalți șoferi de taxi(blochează calea de acces)”, potrivit unui alt clujean.

Poliția face periodic verificări

Polițiștii clujeni verifică periodic respectarea prevederilor legale de către cei care desfășoară acțiuni de taximetrie, însă este greu de depistat șoferii nesimțiți, dacă aceștia funcționează legal.

Poliţiştii locali, în colaborare cu Poliţia Transporturi, efectuează periodic acțiuni de control în incinta şi în zona Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj-Napoca, vizând respectarea prevederilor legale privind activitatea de taximetrie. Ultima acțiune de acest gen s-a desfășurat în data de 12.04.2017, ocazie cu care s-au urmărit și aspectele sesizate, fiind aplicate 5 sancțiuni contravenționale, în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 109/2010 și ale Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare.

Cea mai sigură metodă pentru a nu fi înșelați este să chemați personal un taxi în zona din afara aeroportului. A existat chiar și propunerea amenajării unui stand de taxi și la intrarea în aeroport, tocmai pentru a descuraja suprataxarea clienților pe motiv că în incinta aeroportului taximetriștii plătesc taxă de acces. În interiorul parcării aeroportului, taximetrele sunt aliniate astfel încât un client poate lua doar prima mașină aflată în stand. Întrucât administrația aeroportului a decis plata unei taxe pentru staționare, taximetriștii transferă această plată în contul clientului, astfel încât după ce se urcă în mașină, clientul află că are deja de plătit o sumă datorită staționării. Nemulțumirile legate de acest aspect ne creează prejudicii de imagine ca oraș