Consiliul județean Cluj a aprobat alocarea unei sume de 8 milioane de lei pentru Societatea de Drumuri și Poduri Județene în încercarea de a salva această societate de la faliment.

Astfel, Consiliul județean a aprobat majorarea capitalului social al  Societății Drumuri și Poduri Județene Cluj S.A. cu suma de 8.000 mii lei. Suma prevăzută va fi alocată și transferată după parcurgerea procedurilor în domeniul ajutorului de stat.

”Am gândit acest proiect în ideea în care am considerat singura soluție pe care o avem acum. Vom face tot ce se poate pentru a ajuta această societate. Trebuie să găsim soluții, dar orice sumă care o plătim trebuie să o facem conform legii. Facem tot ce ține de noi pentru a găsi soluții legale pentru a ajuta această societate. Nu pot să fac ordin de plată să virez acești bani până nu sunt convins că autoritățile competente vor considera că este legal să facem acea plată. Putem face plata și să nu ne mai intereseze procedura care urmează, dar nu își asumă nimeni să ia o asemenea decizie. Doresc să ajutăm această societate, dar în condițiile în care îmi permite legea să fac acele plăți. Va veni ulterior Curtea de Conturi care va spune că am făcut plăți ilegale și voi răspunde personal. Dacă ar fi fost o soluție să dăm astăzi banii am fi făcut-o. Există azi banii în buget, singurul impediment este procedura legală”, a declarat Alin Tișe.

Consilierul județean Dorel Secară a atras atenția asupra faptului că această soluție este una pe termen scurt și mediu, iar pe termen lung trebuie luat în calcul actualizarea tarifelor practicate de societate.

”Susțin această măsură pentru că în ședința cu CA a societății chiar eu am adus în discuție această idee, sper să o putem realiza. trebuie să fim conștienți de faptul că această măsură va ajuta societatea pe termen mediu și scurt nu și pe termen lung. Problema o reprezintă aducerea în actualitate a acestor tarife, acestea trebuie actualizate. Aparatul CJ Cluj când e vorba de probleme sensibile au rezerve. Ar trebui să fim mai hotărâți și să ne asumăm aceste decizii. Nu văd de ce propunerea cu aducerea la zi a tarifelor nu ar fi legală. Când a fost vorba de micșorarea CAS ați procedat la acest lucru. În jos se poate, în sus nu se poate? Juriștii trebuie să interepreteze legea astfel încât să venim în sprijinul acestei societăți. Trebuie lucrat în paralel pe chestiunea actualizării tarifelor. Cum este posibil să ajungem la situația ca noi CJ Cluj îi dăm dispoziție de lucru acestei societăți, face lucrări de 3-4 milioane, apoi nu mai recepționăm, nu mai plătim, ajungem în instanță cu societatea noastră. u vreau să pierdem procesul, să își încasese banii pentru care au lucrat. Oamenii au fost de bună credință și au lucrat la recomandarea președintelui de atunci, iar noi refuzăm să plătim. Ducem la tăiere o societate nevinovată”, potrivit lui Secară.

Directorul societății, Sorin Platon, a declarat că se află într-o situație foarte grea și este puțin probabil să găsească resursele necesare timp de 2-3 luni, atât cât durează procedura de aprobare a majorării capitalului social.

”Ne descurcăm din ce in ce in mai greu in ceea ce privește lucrările curente. Mai avem de încasat pentru lucrări efectuate în toamna anului trecut 600.000 de lei. De la Cj Cșuj avem de încasat bani pentru lucrările curente pe timp de iarnă pentru perioada15-31 ianuarie și până la data de 15 februarie. Aceste fonduri nu sunt suficiente, furnizorii sunt atenți la ce se întâmplă aici, sunt sume mari și au nevoie de o perspectivă pozitivă în ceea ce îi privește pe ei și pe noi. Avem probleme mari în a asigura fonduri financiare pentru a plăti furnizorii de motorină. Avem mașini pentru intreținere pe timp de iarnă și trebuie să asigurăm fondul de motorină. Am reușit să plătim drepturile salariale ale angajaților. Este greu să spun că ne vom putea menține cu acele obligații, plata oamenilor și asigurarea minimului necesar pentru a putea funcționa timp de 3 luni. Am văzut în proiectul de hotărâre că dacă se va dovedi prin răspunsul de la Consiliu Concurenței că nu este legală majorarea de capital social se va ajunge la recuperarea acestor bani. Fie se varsă acum și ne va permite să avem capacitatea de a continua activitate, fie nu se varsă și atunci ne va fi foarte greu. Noi am luat toate măsurile pe care puteam să le luăm cu privire la reducerea cheltuielilor, stoparea unor lucrări pe care am putea să le facem, astfel încât să funcționăm la minim și să asigurăm funcționare în condiții de iarnă atunci când se impune. Nu suntem în fața unei situații ivite peste noapte, este o situație ce trenează de ani de zile, dar sunt convins că putem să o rezolvăm”, a explicat Platon.

De asemenea, consilierul județean Laura Chiorean, cea care a propus insolvența societății, a menționat că pe termen lung este nevoie de un plan de reorganizare.

”În calitate de avocat, în nume propriu, am propus acel plan de reorganizare, dar v-am invitat să veniți cu alte propuneri. Va trebui să avem în vedere un plan de reorganizare ce va trebui discutat și să ne plecăm asupra lui cu maximă seriozitate pentru că altfel în două-trei luni vom avea din nou acest subiect la masa discuțiilor”, a menționat Chiorean.