Primarul Emil Boc a declarat că va propune actualizarea strategiei privind dezvoltarea infrastructurii pentru a fi adaptată la situația actuală de trafic din municipiu.

Metroul poate fi inclus în strategie

Unul dintre motivele pentru care această strategie trebuie să fie actualizată este că nu conține o soluție pe termen lung pentru trafic, cum ar fi metroul

”Strategia noastră este 2014-2020, strategie care a fost redactată și care nu cuprinde metroul. În partea a doua a anului, începând cu luna iunie, voi propune actualizarea strategiei orașului pe ceea ce înseamnă dezvoltarea infrastructurii, astfel încât ea să corespundă al actualul stadiu de dezvoltare a orașului după trei ani din perioada 2014-2020. Acolo voi propune mai multe soluții, una dintre ele va fi și metroul. Specialiștii vor trebui să ne spună raportat la modul în care se dezvoltă orașul, orientându-ne la orizontul 2030, care este soluția. Nu vom putea face de toate în acest oraș. Cu siguranță va trebui să esențializăm și să ne concentrăm resursele. Avem nevoie să începem de acum actualizarea strategiei care să ne dea și orizontul 2030, pentru că dacă din nou vom aștepta să ajungem în 2022 să ne gândim oare ce facem că ne sufocăm, va fi prea târziu. De aceea trebuie să discutăm toate variantele. Metroul este una dintre ele. Mulți au spus că este cea mai rațională pentru că poți ajunge rapid din Florești la Aeroport printr-o linie directă și câteva ramificații. Va trebui să vedem care sunt costurile, care este suportabilitatea lor, pe câți ani, ce probleme tehnice existe. A fost propusă și varianta de metrou de suprafață combinat cu metru subteran. Specialiștii ne vor spune care e cea mai bună variantă, sau ar putea spune că nu avem nevoie”, a declarat primarul Emil Boc

O soluție pentru zona metropolitană

Soluția ce rumează să fie cuprinsă în strategie va deservi nu doar orașul Cluj-Napoca ci și comunele limitrofe, astfel că primarul Emil Boc propune un plan integrat de dezvoltare

”Din planul de Mobilitate Urbană am realizat partea de zona pietonale, cum este cea din Piața Unirii, parkingurile care sunt în construcție, liniile dedicate, achiziționarea de autobuze, troleibuze, tramvaie, pasajul din zona Mărăști este în studiu de fezabilitate. De asemenea, centura metropolitană pentru care noi ne-am zbătut, dar Guvernul nu a apăsat butonul pentru demararea acestui proiect. Banii pentru această centura sunt prevăzuți de UE, iar această centură este vitală pentru dezvoltarea Clujului. Centura ar rezolva problema traficului de tranzit, pentru cei care traversează orașul. Este vorba de anul 2020-2022 atunci când această centură ar putea fi gata. Noi vorbim de anul 2030. În 2007-2011 vorbeam de aceste centuri ale Clujului pe care atunci când am fost la București au reușit să le impulsionez. Scopul a fost să scoate traficul greu din oraș, prin Autostrada Transilvania, centura Vâlcele-Apahida, prelungirea Bulevardului Muncii. Acum vom trece la un alt nivel, această centură, după care vom trece la un alt nivel care eu cred că este unul care să ofere soluții la cum putem ajunge din Florești în Apahida în această zonă metropolitană. Vor rămâne primăriile din Florești și Apahida, dar va trebui să avem un plan integrat de dezvoltare. Împreună cu Florești, Apahida și Baciu să facem acest plan de dezvoltare, să stabilim unde vor fi zone de dezvoltare economică, unde să avem zona de parcuri industriale. Transportul în comun a fost deja pus la punct”, a menționat Boc.