metrou

Primarul Emil Boc a declarat că nu se renunță la metrou și în acest moment se lucrează la studiul de prefezabilitate. Este un prim pas, însă de la momentul studiilor și până la construcția efectivă poate dura 20 de ani. Primarul crede însă că studiile trebuie pregătite de acum și treptat acest proiect poate fi implementat.

Metrou pe 16 kilometri din Florești la Aeroport

”Nu am renunțat la acest obiectiv, îl considerăm unul de o importanță vitală pentru următorii 20 de ani în Cluj-Napoca. Pe întreaga distanța, din Florești până la aeroport, pe cei 16 kilometri costurile sunt de 100 de milioane de euro/kilometru. Stațiile trebuie să fie create la un kilometru distanță. Acesta este standardul, dar în funcție de aglomerație se pot vedea și alte repere. Viteza de circulație variază de la 80 de kilometri pînă la o viteză medie de 35-40 de kilometri”, potrivit primarului.

Metrou în subteran, dar și la suprafață

Boc a dezvăluit că cel mai probabil traseul va avea atât o parte subterană cât și o parte la suprafață, totul urmând a fi decis de specialiști.

”Nu este imposibil să existe zone de suprafață și zone de subteran. Specialiștii vor spune exact de unde trebuie să înceapă, care este cel mai bun traseu, unde să fie amplasate stațiile. De asemenea, vor stabili cum să fie prioritizate aceste lucrări deoarece nu toate pot fi făcute deodată. Acum este posibil să se lucreze cu tehnologie avansată și se pot face până la 15 metri pe zi pentru realizarea unui metrou. Am adunat date tehnice și urmează să alcătuim un caiet de sarcini. Vor veni firme specializate care vor prezenta toate detaliile pentru ce ar însemna realizarea unui metrou. Nu exludem posibilitatea de a exista zone la suprafață. Îmi e greu să vpd un traseu pe la suprafață din Florești”, a declarat Boc.

Clujul va avea în următorii 10-15 ani 1 milion de locuitori

Boc dezvăluie faptul că la ritmul de dezvoltare al orașului, Cluj-Napoca va avea până în 2030 1 milion de locuitori, astfel că orașul trebuie să aibă infrastructura pentru a susține această populație.

”Dacă în următorii 20 de ani vom avea metrou de la Florești sau Gilău până la aeroport, o axă principală de 16 kilometri, sau măcar 8 kilometri până în zona centrală, ar permite dezvoltarea transportului în comun, mărirea spațiilor pietonale. Sunt orașe cu o populație sub dimensiunea Clujului care au metro, dar au început acum 20 de ani. Clujul se duce spre 1 milion de oameni în 2030. Acum cu zonele metropolitane sunt 500.000 de oameni. La nivel mondial până în 2015 două treimi din populație va trăi la oraș.Direcția este și în România spre urbanizare, iar Clujul este un oraș magnet, cu un potențial uriaș de creștere, de aceea trebuie să fim pregătiți cu infrastructura pentru orașul care este în creștere”, a declarat Boc.

Citește și:

Boc: Clujul de peste 20 de ani nu va rezista fără metrou