Primarul Emil Boc a declarat că s-a încheiat procedura de depunere a ofertelor în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru centura metropoliană și în perioada următoare va fi desemnat un câștigător.

Am preluat din proprie inițiativă de la Guvern și în locul Guvernului sarcina de a face studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru realizarea centurii metropolitane, pentru cei 38 de kimoetri de centura care ne va ajuta să fuidizăm traficul în oraș.Există bani europeni, 150 de milioane de euro, din nefericire nu primăria este eligibilă ci doar Guvernul României. În locul Guvernului ne-am angajat noi să facem acest studiu de fezabilitate, am făcut toate demersurile tehnice. S-a lansat licitația și s-au depus oferte. S-a încheiat faza de depunere a ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate. Vestea bună este că sunt cinci oferte depuse și de azi încep procedurile pentru analizarea documentațiilor depuse în vederea desemnării unui câștigător. Nu am avut contestații ceea ce este o veste foarte bună pentru că ne-ar fi putut bloca, se trece la faza de evaluare a ofertelor și va fi desemnat un câștigător. Sperăm să nu fie contestații după care acel câștigător va proceda la realizarea acestui studiu de fezabilitate și a documentațiilor tehnice atât de dificile și de grele, dar atât de necesare pentru oraș”, a declarat Boc.

Această centură este vitală pentru rezolvarea problemelor grave de trafic cu care se confruntă municipiul Cluj-Napoca.

Această centură vine de la Nodul de Autostrada A3, pe malul Someșului, Florești, pasaj suprateran peste DN1, după aceea din capătul liniilor tramvai de la Bucium traversează Făgetul, Calea Turzii, prin spate pe la Selgros, Bulevardul Muncii până la nodul de centură Apahida-Vâlcele. Sunt 38 de kilometri cu ramificații, intrări și ieșiri din oraș, care ne vor ajuta cu adevărat să asigurăm decongestionarea reală a traficului”, potrivit primarului.

Proiectul centurii metropolitane presupune doua mari etape: prima etapa presupune realizarea tuturor studiilor si documentatiilor necesare, care este o etapa ce se va intinde pe doi ani de zile, 2018 si 2019. Pe langa realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului si a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrarilor, aceasta etapa presupune si 15 avize de specialitate de la diverse structuri, inclusiv aprobarea in Consiliul Judetean a PUZ-ului. Cea de-a doua etapa va avea loc în perioada anilor 2020-2023 si este faza efectiva de implementare si de realizare a centurii metropolitane. Aceasta centura metropolitana are 3 avantaje majore: in primul rand ofera solutii pentru decongestionarea traficului in municipiul Cluj-Napoca, in al doilea rand ofera solutii pentru realizarea Spitalului regional de urgenta si, in al treilea rand, da sansa deblocarii dezvoltarii economice a Clujului, mai ales in ceea ce priveste proiectele imobiliare blocate datorita inexistentei unor solutii alternative de trafic pentru constructiile urbane defavorizate.

Centura metropolitana are o lungime de 38 de kilometri si o alocare financiara de 150 de milioane de euro din fonduri europene.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.