Sunteti aici:AdministrativBandă dedicată transportului în comun, axa Mărăști-Mănăștur din 1 septembrie

Bandă dedicată transportului în comun, axa Mărăști-Mănăștur din 1 septembrie

Publicat in data

Primăria Municipiului Cluj-Napoca a organizat o dezbatere publică în care a prezentat varianta finală a proiectului privind implementarea benzii dedicate transportului în comun pe axa Mărăști-Mănăștur.

Bandă dedicată din 1 septembrie

Potrivit primarului Emil Boc, această bandă va fi implementată în jurul datei de 1 septembrie, astfel încât toată lumea să se poată adapta noilor schimbări.

”Scopul dezbaterii publice a fost prezentarea concluziilor comisiei de circulație, concluzii luate în urma a trei ședințe pe acest subiect și a măsurătorilor în teren privind banda dedicată transportului în comun pe axa Mărăști-Mănăștur, adică de la Biserica Sfântul Petru până la Primărie. Am organizat această dezbatere publică din timp, astfel încât oamenii să fie informați și să se obișnuiască cu ideea benzii dedicate transportului în comun. Încercăm să implementăm această bandă de la 1 septembrie, astfel încât să mai fie încă 15 zile între 1 și 15 septembrie când începe școala pentru ca lumea să se familiarizeze cu întreg procesul. Dacă vom reuși implementarea și mai repede, cu atât mai bine deoarece va fi un interval mai lung ca oamenii să se obișnuiască. Acest lucru depinde însă de o serie de lucruri, semafoare, reglări care trebuie făcute de cei de la Serviciul de circulație”, a declarat Boc

Ce schimbări implică banda dedicată?

Printre cele mai importante modificări sunt interzicerea virajului la dreapta pe străzile Paris și Juliot Curie.

”S-a aprobat interzicerea virajului la dreapta pe Paris. Pe strada  Juliot Curie se interzice virajul la dreapta, dar se păstrează posibilitatea intrării în strada 21 Decembrie de pe Juliot Curie, practic va fi o stradă cu sens unic unde se vor crea 28 de locuri de parcare. Intersecția 21 Decembrie cu Ferdinand a fost cea mai dezbătută, foarte multă lume insistând să fie găsite soluții pentru a nu interzice virajul la dreapta care ar perturba mult traficul. Pe de altă parte, nu puteam lua nici din trotuar care este îngust și a trebui să găsim o altă soluție. Vor fi două semafoare imediat după Sora. Unul dintre ele va permite trecerea autobuzele puțin mai repede decât a mașinilor. Această soluție oferă o satisfacție tuturor și sperăm să aducă beneficiile pe care le așteptăm”, a menționat Boc.

Se desființează 132 de locuri de parcare

Primarul a menționat că pentru cele 132 de locuri de parcare ce vor fi desființate s-a oferit soluția parcărilor de pe strada Năvodari.

”Pe tot tronsonul se desființează aproximativ 132 de locuri de parcare, dar se creează alte 256. Deja 228 de locuri de parcare au fost create pe strada Năvodari, am oferit o alternativă. Nimeni nu poate să ne acuze că nu am oferit alte locuri de parcare. Niciodată însă nu vor fi suficiente locuri de parcare deoarece toată lumea vrea să vină cât mai aproape de centru cu mașina. Din acest motiv prioritizăm transportul în comun, să îi convingem pe oameni să lase mașina acasă și să nu vină în centru”, a declarat Boc.

Se dorește încurajarea folosirii transportului în comun

Boc a ținut să precizeze că scopul principal al acestor benzi dedicate este încurajarea folosirii transportului în comun și renunțarea la mașinile personale.

”A aduce mașinile în centru Clujului nu este soluția pe care ne-o dorim. Soluția este ca încetul cu încetul și această bandă de 1,6 km să încurajeze oamenii să folosească transportul în comun și să renunțe la mașină. O persoană într-o mașină, ceea ce reprezintă o realitate în centrul Clujului, nu mai poate fi o realitate care să dureze foarte mult în acest moment. Am încercat să oferim prioritate autobuzului în toate intrările în intersecție. De exemplu în cazul benzii dedicate din Piața Ștefan cel Mare între 15-20% s-a scurtat așteptarea cetățenilor. Banda dedicată va fi marcată cu stâlpișori, important este ca lumea să se obișnuiască și să facem trecerea spre transportul public. Investim sume importante de bani pentru modernizarea autobuzelor, tramvaielor pentru a încuraja folosirea transportului în comun.  Am studiat fiecare intersecție, am căutat cele mai bune soluții, nu este o decizie pripită luată de pe o zi pe alta. Clujenii vor trebui să își regândească traseele, pentru că sunt alternative”, a menționat Boc.

INTRA IN DISCUTIE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...

Sotia patronului Nello Construct, condamnată la închisoare pentru că a bătut minori

In sfârșit, s-a facut dreptate în cazul a două familii din Turda a căror...

Alte articole

Doi Grași pe ROȘU, bârfitori de radio-șanț vor să pună mâna pe Primaria Câmpia Turzii

Petre Pop și Adrian Mischian, doi bărbați fatali aflați la a doua tinerețe, unul...