Primarul Emil Boc a anunțat că în proiectul de buget a fost cuprins unul dintre proiectele propuse în urma bugetării participative și anume iluminarea suplimentară a trecerilor de prietoni din municipiu.

”Adăugare de indicatoare rutiere luminoase permanent (preferabil cu energie regenerabilă -> acumulatori solari) și poziționate cât mai vizibil (nu ascunse dupa copaci sau alte obstacole), la trecerile de petoni nesemaforizate, în special în zonele din proximitatea grădinițelor, școlilor, piețelor agro-alimentare” a fost propunerea din proiectul de bugetare participativă.

În Cluj-Napoca există în acest moment o singură trecere de pietoni iluminată suplimentar, în cartierul Grigorescu. Alte 20 de treceri de pietoni sunt propuse pentru a fi iluminate în tot orașul.

”În acest moment există o singură trecere de pietoni iluminată suplimentar, vor fi propsue și altele: Pe strada Lunii în dreptul hotelului Godeln Tulip, pe Lunii intersecția cu Eugen Ionesco, Aleea Peana intersecție cu str. Primăverii, Cîmpului în față la Kaufland, 1 Decembrie 1918 în dreptul podului metalic, Pasteur intersecția cu Viilor, Podul Locomotivei la Autogara BETA, Dâmboviței intersecția Tribun Brăduțiu, Calea Turzii mai jos de Bună Ziua, Brâncuși intersecție cu Alexandru Sever, Bucium stație companie de transport public, Primăverii stație CTP Sirena, Liviu Rebreanu intersecție cu Albac, Albac la piața Hermes, Pod Elisabeta, Fântânele intersecția cu Petuniei, Nirăslău în față la Profi, Bucegi în dreptul numerelor 4,9, 12, Calea Mănăștur intersecție Câmpului”, a menționat primarul Emil Boc.

Au fost două criterii pe baza cărora a fost stabilită lista trecerilor de pietoni ce urmează să fie iluminate suplimentar: intensitatea circulației și gradul de periculozitate, dar și dacă în preajmă sunt obiective de intere public.

”Decizia suprailuminării acestor treceri de pietoni s-a făcut în baza traficului, în baza studiului de periculozitate și a intensității ciruculației. De asemenea, s-a luat în calcul dacă în preajmă sunt obiective de interes public, școli, grădinițe, spitale. Tocmai de aceea s-a avut în vedere alegerea acestor treceri de pietoni. Totodată și în baza multiplelor solicitări venite din partea cetățenilor: acolo unde este un trafic mai intens care poate conduce la accidente, unde există obiective de intere public. Acestea au fost cele două criterii majore în selecția acestor treceri de pietoni”, a declarat Boc.