Solidaritatea intracomunitară se poate manifesta în multe feluri atunci când reuşeşti să-ţi pese de ceea ce se întâmplă dincolo de tine. Organizaţiile non-profit apărute în număr foarte mare se cern, iar cele care identifică şi îşi pun creativitatea în slujba scopurilor caritabile pe care şi le-au propus încă de la constituire, derulează evenimente ce reuşesc prin originalitate şi simplitate să coaguleze interesul publicului.

Competiția caritabilă WALKING MONTH care se va desfăşura între 11 septembrie și 10 octombrie 2017 le propune clujenilor mersul pe jos în scop caritabil. Întreaga sumă ce va fi obţinută din taxele de înscriere în concurs  va fi orientată către o asociație non‑profit.

Betfair Romania Development şi-a propus pentru cea de-a treia ediţie acompetiţiei să sprijine Beard mobilul, un autoturism special, pus la dispoziţie de Beard Brothers persoanelor cu nevoi speciale în mod gratuit. Worwag Pharma şi Clinica de podiatrie sunt colaboratori de lunga durată în cadrul proiectului The Beard Mobile, care sprijină financiar derularea activităţii acestei asociaţii.

Cum fraţii bărboşi care compun entitatea inedită îşi doresc să tripleze numărul de curse lunare pe care le oferă în regim de voluntariat, sprijinul celor de la Betfair Romania Development este salutar, dar va depinde de entuziasmul participanţilor. Ca să accelerăm puţin înscrierile în competiţie, am încercat să aflăm câte ceva în plus de la Beard Brothers.

Rep.: Cum a apărut ideea Beard mobilului?

Beard Brothers: Ideea a venit dupa o analiză în comunitatea din Cluj-Napoca şi din România asupra problemelor pe care le întampină persoanele mai puţin favorizate din punctul de vedere al mobilităţii.

Rezultatul analizei ne-a arătat că nu exista metode de deplasare, în conditiile în care în România există 752.931 de persoane cu dizabilităţi. Legislaţia iî vigoare prevede ca toate firmele de taxi din România să aibă maşini dotate în acest sens, conform legii Nr. 448 din 6 decembrie 2006. Mai grav este că această lege nu este respectată.

Campania The Beard Mobile a început în anul 2016 şi a constat în strângere de fonduri pentru achiziţionarea unui VW Caddy, cu specificaţiile cerute. Campania a avut ca target 12.000 de euro, dar noi am reusit să strângem 15.000. Maşina a fost achiziţionată cu 10. 000 de euro, iar din diferenţa de 5000 de euro am reuşit să susţinem până acum proiectul.

Rep.: Aţi fixat ca ţintă triplarea numărului de curse lunare pentru că cererea este atât de mare? Care ste media de solicitări lunare de sprijin?

Beard Brothers: În medie pe zi avem undeva la 5 solicitări. Ţinând cont că totul este în regim de voluntariat, momentan nu ne permite timpul să preluăm mai multe solicitări. Avem în vedere că în Cluj Napoca sunt undeva la 7000 de persoane cu dizabilităţi, pentru a asigura un minim necesar trebuie să angajăm un şofer.

Rep.: Cine beneficiază de acces la el şi cum se face selecţia?

Beard Brothers: Programările la The Beard Mobile se fac telefonic, înainte cu 24 ore. Cazurile le selectăm în funcţie de nevoia persoanei transportate. În urma convorbirii telefonice, se investighează dacă persoana care solicită este un caz social şi nevoia este una reală. Ţinând cont că The Beard Mobile-ul transportă persoanele în regim gratuit, încercăm să aflăm cât mai multe detalii de la persoana care solicită.

Rep.: Ati încercat colaborarea cu vreo companie care desface produse petroliere? Ce răspuns aţi primit?

Beard Brothers: Am contactat companii care îşi desfăşoară activitatea în domeniul petrolier, dar din pacate, nu am primit niciun răspuns din partea  lor.

Rep.: Cine conduce Beard mobilul?

Beard Brothers: Momentan, pentru că cererea nu e la capacitate maximă, şoferii sunt voluntari ai asociaţiei, care fac curse în timpul liber. Sunt 30 de şoferi voluntari, care asigură necesarul, dar când se va ajunge la  curse timp de 8 ore/ zi, plănuim să angajăm un şofer full time.