„Sănătatea nu este totul, însă fără sănătate, totul este nimic„, a spus Schopenhauer. Primul pas pentru o viață lungă și sănătoasă este atitudinea, urmată de alți pași, precum alimentația, activitatea fizică etc. Dar oare câți dintre noi știm că pentru a avea un aspect tânăr, avem nevoie de odihnă suficientă și de oxigen?
Somnul nu e benefic doar pentru creierul nostru, ci și pentru piele. În somn, celulele tegumentelor se regenerează de 8 ori mai repede decât în starea de veghe. Femeile trebuie să știe că îngrijirea tegumentelor constituie punctul principal în programul de combatere a îmbătrânirii. Puțini știu că formula corpului perfect include și odihna, una dintre cele mai ieftine și relaxante metode. Există și studii conform căruia somnul suficient îmbunătățește capacitatea de învățare.
Hidratarea este un alt pas pentru sănătate. Apa este elementul minune și esențial în cazul unei diete bogate în fibre, ea fiind totodată excelentă pentru scăderea în greutate, pentru menținereatemperaturii corpului, pentru eliminarea toxinelor și pentru menținerea sub control a colesterolului. În cazul unui număr crescut de fibre, fară un consum suficient de apă, efectele devin negative. Atunci când facem efort fizic, apa din organismul nostru se pierde sub formă de sudoare, iar dacă ea nu este înlocuită, pe parcurs apare deshidratarea.
Fără apă organismul nu supraviețuiește. Al treilea pas pentru o viață fără griji sunt antioxidanții care sunt cei mai renumiți, deoarece sunt antidotul pentru toate otrăvurile pe care le înghițim și le respirăm. Antioxidanții previn bolile de inimă și cancerul, bolile articulare și totodată țin pielea frumoasă, reduc oboseala și protejează vederea. Dintre toți antioxidanții necesari, cinci sunt considerați esențiali și din fericire, îi avem mereu la îndemână. Organismul produce antioxidanți, dar nu într-o cantitate suficientă pentru a combate toți radicalii liberi.
Antioxidanții esențiali sunt seleniu care se găsește în nuci, ouă, carne, licopenul se poate lua din tomate, grapefruit roz, pepene verde, carotenoidele au cele mai bune surse în morcovi, dovleac și spanac, vitamina C se ia din citrice, papaya, ardei gras și broccoli. O altă clasă de antioxidanți de care avem nevoie sunt polifenolii pe care îi găsim în fructele de pădure. Trebuie să fim conștienți de faptul că suntem singurii răspunzători de sănătatea noastră și că nimeni nu va face pentru noi ceea ce ține de stilul nostru de viață. Regula de aur este optimismul, bucuria, ce pot izvorî chiar și din lucrurile cele mai neînsemnate cu care am fost binecuvântați.