Site-ul de știri partener clujtoday.ro lansează, astăzi, rubrica Business report, dedicată afacerilor românești și străine care se derulează pe teritoriul României. Rubrica este o platformă de schimb de idei în domeniul business-ului, în care oamenii de afaceri se pot exprima cu privire la viitorul economiei românești. Inaugurăm rubrica Business report cu un brand de Cluj, Farmec. Vă invităm să citiți un interviu cu Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj.

mircea turdean

Cum a evoluat compania pe care o conduceti în anul 2013?

Rezultatele financiare ale companiei pe o perioada de 11 luni a anului 2013, sunt foarte bune: cu o cifră de afaceri de peste 127 milioane lei și o creștere de la an la an, ne așteptăm ca la finalul anului să depășim un nivel al creșterii cifrei de afaceri anuale cu în jur de 15%. Cu acest rezultat ne depășim estimările făcute la începutul lui 2013. Pe lângă cifrele îmbucurătoare, anul aesta am anunțat multe noutăți în portofoliul nostru, cele mai importante fiind lansarea gamei de produse cosmetice Farmec Natural, în primăvară, și lansarea Gerovital H3 Prof. Dr. Ana Aslan, o lansare foarte dragă nouă la care lucrăm de mai multă vreme și care readuce în lumina reflectoarelor gama de cosmetice Gerovital H3, acum cu formule îmbunătățite și în ambalaje extrem de atractive. Mai mult, 2013 a fost anul în care am reproiectat și redeschis magazinul Farmec din Cluj, sub forma unui Centru de Frumusețe complet, cu o zonă comercială atractivă, dar și cu facilități pentru consultații dermato-cosmetice sau pentru întâlniri cu consumatoarele noastre. Suntem foarte mândri de noul magazin, este o adevărată carte de vizită pentru Farmec, care-i confirmă statutul de cel mai mare producător român de cosmetice. Și mai suntem mândri de ceva: brandurile noastre și-au păstrat poziții fruntașe în topul preferințelor româncelor, Gerovital, Doina și Farmec fiind foarte bine reprezentate în studiul de piață realizat de compania Unlock Market Research pentru revista BIZ. Iar de la revista națională de retail Piața am primit premiul pentru cel mai bun produs cosmetic nou, premiu care ne onorează pentru că ne-a fost acordat în urma voturilor comercianților, partenerii noștri de cursă lungă.

Care sunt planurile pentru 2014? (investitii, noi angajari, reorganizari etc.)

Farmec este într-un continuu proces de modernizare și dezvoltare, pentru că suntem pe o piață foarte competitivă și ne dorim să fim acolo pentru consumatoarele noastre, care au așteptări înalte de la noi. Iar noi lucrăm în fiecare an în această direcție, transformându-ne portofoliul de produse și creând mereu formulări noi, inovatoare. Așadar, vom continua să investim în cercetare și dezvoltare. De asemenea, modernizarea fabricii și a întregului sistem de producție și distribuție este permanent o parte importantă din bugetul nostru anual. Continuăm să investim, de asemenea, în marketing și comunicare, pentru că este esențial pentru noi să ajungem la consumatoarel noastre și să le spunem povestea companiei noastre și a produselor în care punem experiență și pasiune în fiecare zi.

Cum apreciati evolutiile din ultima perioada din mediul de afaceri romanesc? Cum ar putea autoritatile romane sa sprijine companiile din domeniul dvs de activitate?

Suntem bucuroși să fim, după 120 de ani de performanță continuă, cel mai mare producător român de cosmetice. Suntem o poveste de succes autentică, atât în România, cât și la export, și suntem mândri că tradiția noastră contribuie la construirea renumelui României în lume. Mai mult, Farmec are o istorie relevantă de management eficient, așadar am învățat din provocările fiecărei zile să ne adaptăm și să găsim soluții la problemele pe care le întâmpinăm. Dar este la fel de adevărat că un mediu legislativ mai stabil și mai predictibil ne-ar ajuta semnificativ să ne concentrăm mai mult asupra dezvoltării companiei și mai puțin asupra balansului de resurse de care avem nevoie ca să creștem.

Ce schimbari tehnologice din ultima perioada au influentat cel mai mult domeniul in care activati?

Sunt două direcții importante care contribuie la transformarea industriei cosmeticelor: liniile moderne de producție și soluțiile tehnologice de fabricație care ne permit să realizăm produse de cea mai bună calitate, pe de o parte, și ingredientele de ultimă oră, atât create în laborator, cât și descoperite în natură, care ne oferă posibilitatea să inovăm la nivel de formulări eficiente ale produselor noastre. Faptul că avem certificări de calitate pentru procesele noastre de producție și că avem în fiecare an pe rafturi produse extraordinare pentru toate cosumatoarele noastre ne indică alegerea drumului cel mai bun către performanță.

 

Primeşte la prima oră a zilei cele mai noi ştiri din judeţul Cluj pe email!

Adresa de email:

Un serviciu oferit de către feedburner. Politica de confidenţialitate pentru abonaţi.