Vrem mulți turiști străini, dar n-avem angajați în hoteluri

Turiștii străini trebuie să devină un motor economic al țării, dar măsurile de revigorare sunt necesare atât din partea statului, cât și din partea operatorilor economici, susțin reprezentanții celor mai importante organizaţii de profil.

“Incomingul este privit de minister drept viitorul turismului în România. Pentru China, Iran şi ţările arabe, România acordă foarte greu vize. Bulgarii le oferă imediat, noi îi ţinem 60 de zile. Anul trecut, Ministerul Turismului a avut un buget de promovare de doar 2 milioane de euro, care a ajuns numai pentru târguri. Acum, avem deocamdată 5 milioane de euro. Trebuie să identificăm două ţări ţintă, pentru care să facem spoturi şi bannere, promovare media. Ele ar putea fi China şi Rusia.

Pentru început, dorim să avem la târgul de incoming din România din primăvara lui 2018 măcar 150 de invitaţi străini, agenţii de turism şi jurnalişti, cărora să li se plătească totul, în urma unui parteneriat între Asociația Națională a Agențiilor de Turism şi Ministerul Turismului. Vom introduce, în premieră, în România, conceptul de Hosted Buyers – profesionişti din turism invitaţi de ţara care doreşte să se promoveze”, a menționat președintele ANAT, Alin Burcea.

Articolul continuă mai jos:
farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Ovidiu Tudor, preşedintele Asociaţiei Incoming Romania, afirmă că incomingul trebuie definit ca export de servicii, iar susținerea să fie făcută prin politici de fiscalitate adecvată şi facilităţi precum prime de incoming sau de export.

“Eficientizarea promovării României ca destinaţie turistică de interes internaţional se poate realiza prin utilizarea brandului de ţară existent, prin aplicarea planurilor de marketing realizate la nivel naţional, prin implementarea conceptelor de management al destinației, la nivel local şi naţional.

Este importantă înfiinţarea poliţiei turistice pentru protecţia turismului şi a turiştilor în România. Companiile aeriene româneşti pot susţine incomingul, creând şi beneficiind de un trafic de turişti străini spre România”, menționează Tudor. În România sunt 6.500 de ghizi atestaţi, din care 10% activi.

Anca Nedea, antreprenor şi fost preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, subliniază că se poate face marketing fără o strategie în turism, iar un brand are nevoie de instrumente de promovare. “Primul blocaj în calea incomingului este forţa de muncă”, a declarat Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România.

Ministrul Turismului susține că legea impozitului specific va beneficia de norme metodologice. Acesta a semnat ordinul, iar acum trebuie semnat şi de ministrul Finanţelor, Viorel Ștefan. Legea care se va aplica în turism şi alimentaţie publică va avantaja complexurile hoteliere, dar şi hotelurile, pensiunile sau restaurantele situate în zonele limitrofe ale oraşelor şi va determina impozitul specific prin însumarea impozitului stabilit pentru fiecare activitate desfăşurată.

Prima ediție regională a Romanian Travel Forum (RTF) a fost organizată de Innovation Travel, după ce alte patru au avut caracter național. Specialiștii în domeniu au prezentat programele pentru atragerea de turişti în acest an, produsele dedicate Marii Uniri, aniversată anul viitor, obiective turistice noi, tururi interregionale, o aplicaţie ce descrie 1.000 de obiective cultural-turistice, disponibilă în 10 limbi. Următoarea ediţie RTF va avea loc în toamnă, la Bucureşti.

Untold a atras 30.000 de străini la Cluj

Institutul Național de Statistică menționează că în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2016 au fost cazaţi în judeţul Cluj 423.564 turişti, dintre care 87.010 străini (20,5%). Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015 numărul străinilor a crescut cu 11,8%. Cei mai mulţi au venit din Ungaria (13.265), Germania (10.067), Italia (8.294), Franţa (6.284), Polonia (5.800).  Cluj-Napoca a găzduit majoritatea turiștilor străini, urmat de Turda.  Cel mai accesat eveniment a fost Festivalul Untold, cu 30.000 de străini, iar cel mai vizitat obiectiv, Salina Turda.

Premiile RTF

  • Mohammad Murad – investitorul anului in turism
  • Hotelul Mera (Venus) – hotelul all inclusive al anului
  • Nuşa Chiriac (Roman Plaza, Hanu Ancuţei) – promovarea judeţului Neamţ
  • Hotelul Privo (Târgu-Mureş) – cel mai inovativ hotel
  • Societatea Bacolux – promovarea staţiunii Băile Herculane
Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii