Târgul naţional de turism, asaltat de oferte externe. Turcia revine în prim-plan

Procedurile învechite ale centrului expozițional Romexpo demonstrează că acesta nu este pregătit să organizeze un eveniment modern, în niciun caz Târgul de Turism al României (TTR), relevă Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

„Partea bună este că anul acesta calitatea serviciilor în turismul românesc o poate depăși pe cea din destinațiile tradiţionale în care merg românii, precum Bulgaria și Grecia. 2017 este cu siguranță anul în care România este gata să demonstreze că oferă servicii turistice la același nivel, chiar și superior, față de țările competitoare în turism”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv al FPTR.

Cei mai mulţi dintre cei care ajung la târg caută reducerile pe plan extern, standurile care vindeau pachete cu reduceri până la 35% fiind cele mai aglomerate. Au fost căutate şi reducerile pe sistemul plăteşte 1 şi merg 2. Au apărut chartere spre destinaţii noi (Gran Canaria, Mallorca, Tenerife), ce tind să înlocuiască destinaţiile nesigure din orientul apropiat.

Se va relua, după câţiva ani de absenţă, charterul spre Egipt. Chiar dacă agenţiile au oferit cu preponderenţă destinaţii externe, cererea vizitatorilor târgului pentru turismul intern a fost mai mare decât anul trecut, în condiţiile în care agenţiile și hotelurile au făcut oferte care pot fi achiziționate cu vouchere de vacanţă.

Romexpo, desfiinţat de patroni

„Ultima ediție a TTR, desfășurată între 16 și 19 februarie, a arătat că are un succes “sezonier”, precum turismul românesc, cu câteva ore de vârf, standuri aglomerate, mai puţini vizitatori, pavilioane mai puţin căutate. Denumirea de TTR nu mai coincide cu ofertele promovate; cele mai multe sunt de turism extern. Procedurile învechite ale Romexpo ne-au făcut să realizăm ca acesta nu este pregătit pentru a organiza târg de turim modern.

Spre deosebire de ediţiile de primăvară anterioare, cea de anul acesta a fost organizată mult mai devreme, fiind prea aproape de ediţia de toamnă şi prea departe de sezonul estival. Ediţia de primăvară a ocupat doar 5 pavilioane, spre deosebire de anul trecut, cu 6 pavilioane. În comparaţie cu 2016, cu 285 firme româneşti şi din străinătate, anul acesta au participat cu 5% mai puţini expozanţi: 189 din România şi 83 din alte ţări”, relevă FPTR.

Antalya revine în topul preferinţelor

Românii au cumpărat vacanţe în Turcia de o jumătate de milion de euro, în perioada TTR, relevă statisticile Prestige Tours, specializat în vacanţe pe charter în Antalya. Cel mai scump a costat 5.200 de euro pentru TUI Magic Jacaranda, de 5*.

“Ne aşteptăm la o creştere de 50% a pachetelor vândute pentru sezonul 2017, după ce în 2016, un an în care Turcia a fost în lumina reflectoarelor, noi am înregistrat o creştere de 400% faţă de anul anterior”, a precizat Elena Anghel, director general. În acest sezon vor exista chartere spre Antalya din Cluj, Suceava, Arad şi Bucureşti, cu preţuri de pornire de 500 de euro în regim ultra all-inclusive, cu avionul inclus.

Incendiu la Constanţa. O maşină a luat foc în parcare

Adaugati comentarii